رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

بازدیدهای سرزده از دانشگاه‌های کشور افزایش می‌یابد

هروی گفت: دغدغه اساسی حوزه آموزش عالی باز ماندن از کاروان توسعه جهانی است که این مهم در گرو ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مهمترین دغدغه کنونی حوزه آموزش عالی بازماندن از کاروان توسعه جهانی است چرا که در کشور ما هنوز تلاش برای ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین یا نسل سوم صورت نگرفته است و هنوز در پیچ و خم دانشگاه‌های نسل اول مانده‌ایم.

وی افزود: به همین علت بر آن شدیم که در راستای ساماندهی حوزه آموزش عالی بازدید‌های سر زده خود را از مراکز آموزشی سراسر کشور افزایش دهیم و حتی در این بازدید‌ها تیمی از خبرنگاران را نیز به همراه داشته باشیم تا در انعکاس نقاط ضعف و قوت این مراکز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به رشد بی رویه آموزش‌های کمی در کشور نگران کیفیت آموزش هستیم و این بازدیدها با هدف افزایش کیفیت آموزش در حوزه آموزش عالی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید به مدرک گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان پایان دهیم، خاطر نشان کرد: دانشگاه کارآفرین، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار پیوند می‌دهد و در واحد نگرانی‌های کنونی را از بین می‌برد.

وی در پایان یادآور شد: به همین علت در راستای ساماندهی این مراکز به دنبال توسعه امور پژوهشی هستیم تا بتوان ضمن تقویت کیفیت آموزش نظارتی مستمر و دقیق را نیز ایفا کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار