همزمان با برگزاری جشنواره دوسالانه هنری در ونیز، "پاتریشیا کرانین" طرح هنری خود را به منظور گرامیداشت یاد تمامی زنان تحت ظلم و ستم در سراسر دنیا اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت؛ "کرانین" برای اجرای طرح هنری خود که آن را "زیارتگاهی برای دختران" نامیده، صدها تکه لباس دخترانه از سرتاسر جمع‌آوری کرده و آنها را بر ریو سه محراب سنگی در کلیسایی در ونیز چیده است.

وی هدف خود از این کار را خلق نمادی از میراث به جا مانده از زنان جوان کشته شده ذکر کرده است.

محراب مرکزی این کلیسا، به لباس‌های رنگارنگ زنان هندی موسوم به "ساری" اختصاص دارد؛ این لباس‌ها یادآوری از تجاوز و قتل دردناک سه دختر نوجوان هندی در تابستان سال گذشته خواهندبود.

محراب سمت چپ پوشش‌هایی معروف به "حجاب" را شامل می‌شود که نمادی از 276 دختر دانش‌آموز در نیجریه است که توسط گروهک تروریستی "بوکو حرام" ربوده شدند.

انبوهی از لباس‌های فرم متعلق به زنان کارگر در پناهگاه‌های "مگ دالن" در سراسر اروپا و آمریکا که تا سال 1996 نیز فعالیت داشتند، بر روی محراب سمت راست کلیسا قرار دارد.

این کلیسا که در سال 1581 در ونیز ساخته شده کوچک‌ترین کلیسای این شهر است که "کارانین" برای ارائه طرح خود انتخاب کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار