بر طبق بررسیهای اخیر نزدیک به 60 درصد موارد ابتلا به کمر درد به ویژه موارد مزمن آن عود می‌کند که اغلب موارد آن قابل پیشگیری کنترل است.

احمد علی محمد جراح متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه کمر درد ممکن است بسیار دردناک و مشکل ساز باشد اما اغلب موارد آن با دارو و کمی مراقب و پیگیری قابل کنترل و درمان هستند.

وی افزود: البته بسیاری از مبتلایان به کمر درد در نتیجه ادامه الگوهای نادرست زندگی و عدم درمان به موقع و مناسب عود می‌کنند و تشدید آن می‌تواند برای فرد مبتلا بسیار مشکل‌ساز باشد.

علی محمدی تاکید کرد: برطبق بررسیهای اخیر نزدیک به 60 درصد موارد ابتلا به کمر درد به ویژه مزمن آن عود می‌کند که اغلب موارد آن قابل پیشگیری و کنترل است.

وی با بیان اینکه عود کردن کمر درد به عوامل مختلفی بستگی دارد، اظهار داشت: اگر فردی به کمر درد دچار باشد و به عنوان مثال وسایل سنگین را بلند و جا به جا کند و یا اینکه نشستن ایستادن و خوابیدن او غیراصولی باشد بسیار بیشتر در معرض عود بیماری قرار دارد.

علی محمدی خاطر نشان کرد: مبتلایان به کمر درد اگر در درمان عارضه خود غفلت کرده و آن را به تاخیر بیاندازند بیشتر دچار عود کمر درد و تشدید این عارضه می‌شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار