رضایی گفت: همزمان با آغاز هفته جهانی نقص ایمنی در 2-9 اردیبهشت برنامه‌های ویژه‌ای در چند بیمارستان با هدف افزایش آگاهی جامعه برگزار می‌شود.

دکتر نیما رضایی، مدیر بیمارستان‌ مرکز طبی کودکان، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:هفته جهانی نقص ایمنی توسط انجمن بین‌المللی نقص ایمنی نامگذاری شده است و بزرگداشت آن برای پنجمین سال برگزار می‌شود و بر این اساس سازمان‌های مختلف در کشورها با هدف افزایش آگاهی عمومی مردم به نقص ارتقا سواد عمومی جامعه درخصوص ایمنی می‌پردازند چرا که بسیاری از کودکان مبتلا به نقص ایمنی، قبل از تشخیص و شروع مراحل درمان فوت می‌کنند بنابراین نقش آگاهی رسانی عمومی در این زمینه بسیار سازنده است. 

وی ادامه داد: در کشورهای آمریکایی و اروپایی توجه ویژه‌ای به شناسایی نقص ایمنی در عموم جامعه دارند ولی در بین کشورهای خاورمیانه و آسیایی، ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی در شناسایی،‌کنترل و درمان بیمار‌های نقص ایمنی داشته است و بنابراین امسال نیز مانند سنوات گذشته برای پنجمین سال پیاپی برنامه علمی در بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان، بیمارستان‌ کودکان مفید، بیمارستان حضرت رسول‌ و . . . برنامه‌های اجتماعی و پوسترهای آگاهی دهنده و برنامه عیادت از بیماران توسط هنرمندان انجام می‌گیرد.

 دکتر رضایی در ادامه بیان داشت: امسال سفیر هنری بیماران نقص ایمنی آتیلا پسیانی بازیگر تلویزیون و سینما است. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار