معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که صنعت پتروشیمی برای تحقق اهدافش نیازمند حمایت بانک مرکزی و بانک‌های داخلی است، گفت: با تامین مالی و مشارکت فعال بخش خصوصی می‌توان زمینه را برای جلوگیری از خام فروشی مهیا کرد.

فردا کار شود//صنعت پتروشیمی به مساعدت سیستم بانکی کشور نیاز دارد/قوانین در خصوصی سازی پتروشیمی به درستی اعمال نشده استمحمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بدهی پتروشیمی‌های خصوصی به وزارت نفت اظهار داشت: در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد و اکثر بدهی‌ها به خاطر خوراک می‌باشد که در این زمینه عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: دولت قبل در پتروشیمی یکپارچه بودند و بدهی در داخل خانواده پتروشیمی احساس نمی‌شد و پرداخت یارانه نقدی ماهانه وجود نداشت، بنابراین هم اکنون درآمدهای پتروشیمی‌های دیگر در داخل وزارت نفت نیست و ارتباط وزارت نفت به لحاظ پولی با شرکت‌های پتروشیمی از طریق خوراک و هزینه‌های آن است.

پیوندی تأکید کرد: به طور یقین بدهی‌ها پرداخت خواهد شد؛ هم اکنون بدهی خوراک روزانه پرداخت می شود و یک پدیده‌ای است که بعد از خصوصی‌سازی اتفاق افتاده است.

وی با انتقاد از نحوه خصوصی‌سازی پتروشیمی گفت: واگذاری صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی به درستی انجام نشده و در تدوین قوانین هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که این مشکلات ناشی از مکانیزم خصوصی‌سازی است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی که قصد سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعت پتروشیمی با هدف توسعه و تکمیل زنجیره ارزش را دارند، حمایت می کند.

پیوندی با بیان این که صنعت پتروشیمی برای تحقق اهدافش نیازمند حمایت بانک مرکزی و بانکهای داخلی است، گفت: این صنعت برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود به همکاری و مساعدت سیستم بانکی کشور نیاز دارد زیرا بانکهای ایرانی می توانند همکاری بیشتری در تامین مالی طرحهای پتروشیمی داشته باشند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که همزمان با توسعه بخش بالادستی صنعت پتروشیمی، در بخش میان دستی و نیز صنایع تکمیلی طرحهای زیادی در کشور وجود دارد، گفت: با تامین مالی و مشارکت فعال بخش خصوصی می توان زمینه را برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالا مهیا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار