سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس، دستور رییس جمهور مبنی بر لغو موقت سفر حج عمره را قابل قدردانی دانست و گفت: مجلس آمادگی دارد با دو فوریت، نسبت به تصویب قوانین لازم در این زمینه اقدام کند.

/

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش  با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفت: مدت‌هاست برخوردهای ناشایستی از سوی مسئولان سعودی با زائران ایرانی و روحانیون حج عمره صورت می گیرد که نمونه بارز آن واقعه اسفناک اخیر بود که در فرودگاه جده اتفاق افتاد و باعث ناراحتی و دردمندی همگان شد که نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخ از اتفاقی که در فرودگاه جده افتاد به عنوان یک اتفاق ننگین یاد خواهد شد، عنوان کرد: پذیرش تصادفی بودن این اتفاق سخت است از این رو مسائلی مانند عدم صدور ویزا، معطلی عمدی در فرودگاه و برخورد ناشایست با زائران و روحانیون کاروان ها، همه و همه نیازمند اقدام جدی از سوی مسئولان ایرانی است.

وی با اشاره به این مطلب که فراکسیون حج و زیارت نیز پیش از این موضع خود را برخورد جدی دولت با این قضیه اعلام کرده، یادآور شد: موضع مجلس در جلسات مشترک با مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد، برخورد قاطع و تجدید نظر در اعزام عمره گذاران تا حل و فصل نهایی رفتار ناشایست طرف سعودی و نیز اقدام دولت برای پیگیری شکایت بین المللی به منظوراحقاق حق و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی بوده است.

بذرپاش تصریح کرد: همچنین مقرر شد که در صورت نیاز به قانونی در این زمینه، مجلس با دو فوریت آن را تصویب کند که البته امروز با خبر شدیم دولت محترم و وزیر ارشاد دستور تعلیق اعزام به حج عمره را صادر کرده اند که جای قدردانی دارد و در این رابطه از دولت تشکر می کنیم.

وی افزود: در این موضوع نه تنها کمیسیون فرهنگی و فراکسیون حج و زیارت بلکه تمام مجلس تا معرفی خاطیان و عذرخواهی رسمی طرف سعودی و حل شدن این مشکلات یعنی رفع ایجاد مزاحمت ها و سخت گیری برای زائران ایرانی از اقدامات سنجیده و انقلابی دولت حمایت می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگرپیگیری موضوع برخوردهای ناشایست طرف سعودی نیاز به هر نوع قانونی با جنبه ایجابی و یا بازدارنده باشد، مجلس شورای اسلامی آماده همکاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا با دو فوریت آماده تصویب قوانین لازم در این زمینه باشد چرا که لازم است حیثیت و آبروی زائران در درجه اول اولویت های مقامات مسئول باشد؛ ضمن اینکه نباید برای به جای آوردن یک عمل مستحب آبروی یک فرد مسلمان به مخاطره بیفتد./

پایان پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار