نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود دو سوم کاربران، دچار درد‌های ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر می‌شوند که این موضوع به طور عمده به دلیل عدم رضایت وضعیت صحیح بدنی بروز می‌کند.

امیر رضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین شکایات افراد به ویژه در میان کارکنان ادارات، عوارض و دردهای ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر است.

وی تأکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود دو سوم کاربران، دچار درد‌های ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر می‌شوند که این موضوع به طور عمده به دلیل عدم رعایت وضعیت صحیح بدنی بروز می‌کند.

حقانی با بیان اینکه بسیاری از بافت‌های بدن در نتیجه کار طولانی مدت با کامپیوتر ممکن است دچار خستگی و درد شوند، اظهار داشت: مفاصل بدن به دلیل عدم تحرک و ثابت بودن دچار مشکل و درد می‌شوند که این مشکلات در ناحیه گردن، شانه، آرنج، مچ و انگشتان و حتی کمر بیشتر بروز می‌کند.

وی یادآور شد: انتخاب میز و صندلی استاندارد و مناسب، استفاده صحیح از میز، صندلی، مانیتور، صفحه کلید و موس، استراحت و تحرک بدنی پس از هر نیم ساعت کار با کامپیوتر و انجام حرکات نرمشی ساده و منظم، از مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از عوارض و دردهای ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر است.

حقانی افزود: علاوه بر عوارض مفصلی، عوارض استخوانی و عضلانی نیز در نتیجه کار طولانی مدت با کامپیوتر ممکن است بروز کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.