برآورد وضعیت آب پشت سدهای استان کاهش میزان آب ذخیره ای پشت سدها را نشان می‌دهد.

گرانمایه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  با اعلام این خبر  افزود: از مهر ماه سال گذشته تا به امروز ورودی سد تهم،گلابر،کینه ورس وتالوار34.12میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل کاهش 21درصدی داشته است.

وی بیان کرد:کل خروجی ها از این 4 سد در همین دوره 14.61میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به سال قبل 22.02درصد کاهش داشته که بیشتر آن متعلق به سد تهم بوده است.

مشاورمدیرعامل آب منطقه استان زنجان ادامه داد: حجم مخازن ما از مهر سال گذشته تا به امروز 141.75میلیون متر مکعب بوده که معادل آن در سال قبل 149میلیون متر مکعب بوده که نزدیک به 5درصد کاهش یافته است.

گرانمایه بابیان اینکه بارندگی های گزارش شده در همین دوران 229.4میلی متر مکعب بوده گفت: این میزان نسبت به بارندگی‌های سال گذشته 5درصد کاهش یافته ولی نسبت به دوره‌ی متوسط آماری 3درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود:در کل طی 11 روز گذشته حدود 20میلی متر بارندگی داشتیم که این میزان بارندگی باعث افزایش10 میلیون متر مکعب ورودی به مخزن سدها شده که 2.6میلیون متر مکعب آن تبخیر شده ونهایتا 7.25میلیون متر مکعب حجم مخازن را افزایش داده است.

مشاورمدیرعامل آب منطقه استان زنجان خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی های انجام شده ، سد تهم 21درصد کاهش داشته ، گلابربا 6 درصد افزایش و کینه ورز تغییری نسبت به سال گذشته نداشته وسد تالوار 4درصد کاهش میزان اب ذخیره ای را نشان می دهد.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: کاهش ، بارندگی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.