"مجید میرفخرایی" گفت: من ایرانی‌ام و دارای فرهنگ و هنری غنی هستم و همواره در سال‌های فعالیتم تکنیک جهانی را در خدمت فرهنگ و هنر ایرانی گرفتم.

"مجید میرفخرایی" طراح صحنه و لباس در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص طراحی صحنه در ایران گفت: هر آدمی یک ریشه دارد و من ایرانی‌ام و دارای فرهنگ و هنری غنی هستم و همواره در سال‌های فعالیتم سعی کرده‌ام تکنیک جهانی را در خدمت فرهنگ و هنر ایرانی بگیرم.

وی عنوان کرد: صحنه خود باید هویت داشته و بر اساس مولفه‌های کشورم و به دور از هرگونه تقلیدی باشد، تقلید به این مفهوم که در الهام گرفتن برای طراحی یک صحنه با رنگ‌های آبی به جای توجه به یک اثر غربی از گنبد مسجد شیخ لطف‌الله به عنوان یکی از تجلی‌های هنر ایرانی الهام بگیرم.

وی افزود: تلویزیون دانشگاه است و من به این جمله معتقدم که با توجه به سلیقه مخاطب در جهت درست و حساب شده باید الگوسازی کرد.

"میرفخرایی" درخصوص مؤلفه‌ها و شیوه عملکردش در حوزه خود اظهار داشت: همواره در سیر فعالیتم بعد از خواندن فیلمنامه و ایده‌های نویسنده و تعامل با کارگردان و توجه به اندیشه خودم به یک راه سوم برای خلق یک صحنه دست پیدا می‌کنم، در این مسیر به حضور المان‌های ایرانی، پرهیز از شلوغی و توجه به سادگی اهمیت می‌دهم.

وی  افزود: همان‌طور که مشاهده می‌کنیم گاه دکور آن قدر شلوغ است که بر سوژه تسلط دارد و بیشتر به دکور یک مغازه شبیه است و توجه مخاطب را از هدف اصلی می‌گیرد در حالی که صحنه باید در خدمت و در جهت اهداف و مضمون آن مجموعه تلویزیونی باشد.

"میرفخرایی" در مورد جایگاه و تعامل طراح صحنه با سایر عوامل مجموعه تلویزیونی بیان کرد: طراحی صحنه با دو رکن دیگر فیلمبرداری و کارگردانی مثلثی را تشکیل می‌دهد و بیشترین ارتباط را با یکدیگر دارند. البته مدیر هنری که در دنیا 99 درصدشان متخصص طراحی صحنه هستند به عنوان نزدیک‌ترین فرد به کارگردان همچون رهبر ارکستر میان عوامل مختلف گروه هماهنگی ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی صحنه هنری است که به صورت خودکار و غیرمستقیم به آموزش و تأثیر بر روی اقشار مختلف مردم می‌پردازد و با الگوسازی درست باید از کارکرد این هنر بهره برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار