شرکت نفتی ایتالیایی “اِنی” روز گذشته از علاقه خود به حضور دوباره در بازار ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، اِنی -- که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز اروپا به شمار می‌‎رود -- از علاقه خود به حضور دوباره در بازار ایران خبر داد و عنوان کرد تغییر محتمل در قراردادهای نفتی ایران -- که متضمن دریافت سهمی از تولید پروژه برای شرکت خارجی است -- مشوق تسریع روند بازگشت به بازار ایران خواهد بود.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از کلودیو دسکالزی، مدیر اجرایی اِنی گزارش داد: «این امر شروع فعالیت دوباره در ایران را سرعت می‌بخشد.»

بنا بر گزارش‌ها، وی پیش‌تر در نشست سال ۲۰۱۴ اوپک در وین، ابراز علاقه شرکت متبوع خود به حضور دوباره در ایران را در نشستی شخصی با "بیژن زنگنه"، وزیر نفت ایران مطرح کرده بود.

تاکنون شرکت‌های نفت و گاز مشهور سراسر جهان از جمله توتال، لوک اویل، شِل و نیز شرکت‌های نفتی چین مواضع مشابهی را اتخاذ کرده‌اند.

ایران و کشورهای ۱+۵ پس از هشت روز مذاکرات فشرده و حساس در شهر لوزان سوئیس، سرانجام ۱۳ فروردین (دوم آوریل) درباره چارچوب توافق نهایی بر سر مناقشه غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران به تفاهم دست یافتند.

شرکت "انی" پیش از آنکه بر اثر تحریم‌های مهندسی شده آمریکا، بازار ایران را ترک کند، در مجموعه‌ای از پروژه‌های بخش نفت و گاز از جمله در توسعه فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی و نیز میادین نفتی درود و بلال مشارکت داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار