حجت الاسلام کوششی گفت: بانک‌های اطلاعاتی موجود بیشتر به صورت صنفی و در حد توان نهاد‌های متولی تشکیل شده و یک بانک جامع که تمامی عناصر قرآنی را در سطح کشور پوشش دهد وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین کوششی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های آتی این اتحادیه در سال 1394، اظهار داشت: ساماندهی فعالان قرآنی در سطح کشور، برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآنی سبک زندگی از جمله برنامه‌های در اولویت این اتحادیه هستند.

حجت الاسلام کوششی گفت: بانک‌های اطلاعاتی موجود بیشتر به صورت صنفی و در حد توان نهاد‌های متولی تشکیل شده و یک بانک جامع که تمامی عناصر قرآنی را در سطح کشور پوشش دهد وجود ندارد که تهیه این بانک جامع قرآنیان را آغاز کرده و امیدواریم در سال 94 کار آن را به سرانجام برسانیم.


وی افزود: همچنین آموزش‌های عمومی قرآنی، فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، برپایی نمایشگاه در ماه مبارک رمضان در استانهای مختلف کشور و برگزاری مسابقات مختلف در کلیه استانها از دیگر برنامه‌های در اولویت است.


مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور اظهار داشت: ارزیابی تشکل‌های قرآنی در سطح کشور و حمایت از نشریات و رسانه‌های قرآنی هم در اولویت برنامه‌های آتی ما قرار دارد.


وی برپایی تجمعات فعالان قرآنی در سال 94 را به صورت مناسبتی دانست و گفت: در ایام خاصی چون ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و یا ایام الله دهه‌ی فجر به صورت تجمع اختصاصی و یا همراه با دیگر مجموعه‌ها در مراسمات  حضور جدی خواهیم داشت.


حجت الاسلام و المسلمین کوششی با تأکید بر عدم وجود یک بانک جامع کشوری از فعالین قرآنی بیان داشت: بانکهای اطلاعاتی موجود به صورت منفی و در حد توان نهاد‌های متولی تهیه شده و یک بانک جامع که همه‌ی عناصر قرآنی را در همه‌ی گروه‌ها و صنوف احصاء کرده باشد وجود ندارد.


وی افزود: تهیه این بانک جامع قرآنیان را آغاز کرده و امیدواریم در سال 94 کار آن را به سرانجام برسانیم.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور در خصوص مسابقات قرآنی بیان داشت: در سطح کشور مسابقات کوچک و بزرگی برگزار می‌شود که به طور متوسط ماهانه به ازاء هر استان در سطوح مختلف منطقه‌ای، شهری، استانی و ملی یک مسابقه داریم.
وی در پایان تجلیل و تکریم شخصیت‌های قرآنی را ترویج فعالیت‌های قرآنی دانست.

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: کشور ، رمضان ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار