همزمان با هفته سلامت و با هدف بررسی نقش هنر در سلامت روح و جسم شهروندان سومین همایش هنر و سلامت در منطقه 9 برگزار شد.

سومین همایش هنر و سلامت در منطقه 9 برگزار شدبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، همزمان با هفته سلامت و با هدف تبیین و بررسی نقش سلامت در روح و جسم انسان با رویکرد ارتقای سبک زندگی، سلامت جسم و روان با تغذیه سالم، سلامت شهری، توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9، رئیس اداره سلامت و جمع کثیری از پزشکان و پرستاران هنرمند در سالن اجتماعات منطقه 9 برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 با اشاره به ایجاد فرهنگ سلامت اظهار کرد: گاهی تفکر افراد بر این است که سلامت فقط مربوط به بخش درمانی و بیمارستانها و درمانگاه‌ها است ولی شهرداری و سلامت همپیمانند و مانند زنجیر به هم متصل هستند.

وی ادامه داد: انسانها به غیر از سلامت جسم و سلامت روح و روان نیز نیاز دارند و شهرداری با هدف ارتقای سبک زندگی شهروندان و عدالت اجتماعی وارد عمل شد تا سطح زندگی آنها ارتقا پیدا کند.

فخاری در ادامه به رویکرد خانه‌های سلامت اشاره کرد و گفت: خانه‌های سلامت از سال 1385 و با بحث شهروند محوری و شهروند مداری آغاز به کار کرد و در این زمینه از خود شهروندان نیز یاری گرفت.

وی ادامه داد: همانگونه که اقشار ضعیف جامعه از نظر اقتصادی و سطح سلامت آسیب پذیرند بنابراین اگر اقدامی صورت گیرد که این عدالت به معنای واقعی اجرا شود ما میتوانیم درست اجرا کنیم و به اقشار مختلف استقلال دهیم و میتوانیم یک جامعه سالم داشته باشیم.

فخاری افزود: اصولاً پزشکان هنرمندند و سالهای زیادی را صرف تحصیل گذارنده باشد و استرس خود را کنترل می‌کنند.
در پایان از مراسم از فعالان عرصه سلامت و پزشکان و پرستاران هنرمند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت ، جسم ، روح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار