رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی گفت: ورود اجناس چینی و استفاده از کارگران افغانی حوزه کار و اشتغال، صنعت ساختمان را مختل کرده است.

به گزارش باشگاه شبانه، محمدرضا داوری، بیان کرد: در حال حاضر شرایط فضای کار از الگوی اسلامی فاصله‌ی زیادی دارد و عواملی چون تامین اجناس بی‌کیفیت از کشور چین و همچنین استفاده از نیروی کار اتباع خارجی در نابسامانی شرایط کنونی نقش بسزایی دارند.

داوری عنوان کرد: قانون با صراحت عنوان کرده است که درصورت نبود کارگر و کارفرمای ایرانی می‌توان از اتباع خارجی استفاده کرد، در حالی که متاسفانه هم اکنون بیشتر پیمانکاران و کارگران ما را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حوزه کار و اشتغال عملکرد ضعیفی دارد و متاسفانه بیشتر مشاغل با رکود مواجه بوده و کارگران ساختمانی کار خود را از دست داده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی در مورد اقدامات مورد نیاز در این راستا، خاطرنشان کرد: بازار چین فضای کسب و کار صنعت ساختمان را به دست گرفته است و لازم است دولت تسهیلاتی در اختیار کارآفرینان قرار داده تا اشتغالزایی رخ دهد.

وی افزود: این تسهیلات باید به بنگاه‌های زودبازده و اقتصادی اعطا شود تا هرچه زودتر شاهد نتایج آن باشیم و به نیاز کارگران پاسخ داده شود.

داوری عنوان کرد: از دولت تدبیر و امید در سال همدلی و هم زبانی تقاضای تصویب قانون کار و اجرای آن را داریم تا کارگران به حقوق و مزایای قانونی خود برسند، زیرا با عدم اجرای قانون کار شاهد رکود بازار و مشاغل و مشکلاتی از این قبیل خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ر
۰۱:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
وقتی ماکارگران ایرانی بیکاریم ایران شده جولانگاه اتباع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
زیرا اگر کارگر افغانی را به کار نگیرند کار ساخت و ساز کشور تعطیل می شود، کارگران افغانی مزایایی دارد که کارگران ایرانی ندارند، آنها بیمه ندارند، کار را دو برابر کارگر ایرانی انجام می دهند، دست مزد پایین می گیرند و..
Iran (Islamic Republic of)
من یه ایرانی
۲۱:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
و بعضی موقع ها دستمزدشون رو هم نمیدن.
واقع بین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
سید علی قاسمیان
۰۸:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام
کاش کسی بود و درد مردم را می فهمید .پدر بنده کشاورز هست الان وقت برداشت محصول است .ولی کارگر ایرانی نیست که برای برداشت محصول مجبوریم از کارگر افغانی استفاده کنیم و اینها را هم نیرو انتظامی جمع می کند .از یک طرف خرابی بازار و یک طرف نگرانی برای جمع کردن محصول .اخه اگه همین افغانی ها نباشن کی میاد تو گرمایی 50 درجه بالای صفر گوجه بچینه .یه خورده هم فکر کشاورزا باشین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
کارگران افغانی واقعا برای کارگران ایرانی معضل بزرگی هستند چرا مسولان هیچ اقدامی نمی کنند چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
خوب تاجران جنس چینی وارد نکنند. این که کاری ندارد. کارگران اتباع خارجی بیشتر شان مجوزدار ند .ضمنا کارگرایرانی کارسختراانجام نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ایمان حسینی
۲۱:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
بنده به عنوان یک تبعه خارجی از مسوولین خواهشمندم که تکلیف اتباع را مشخص کنند
من به عنوان یک افغانی که در ایران به دنیا آمده ام و بیست سال زندگی کرده ام افغانستان را جای مناسبی برای زندگی نمیبینم چرا که با محیط و افکار و عقاید مردم افغانستان آشنا نیستم ...
آیا اتباع تازه وارد و آن هایی که 30 الی 35 سال در این خاک زندگی کردند یکسان است؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۹:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
قابل توجه کسانی که دغدغه بیکاری جوانهای بیکار را دارن مگر تو مملکت ما 8سال جنگ نبود چرا کشور های دیگه ایرانیها را توکشور شان راه ندادند
آخرین اخبار