رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند.

بازدید معاون رییس جمهوری از مجموعه جهانی پارسهبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛  سلطانی فر در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید در پاسخ به این که مدیریت تخت جمشید هیات امنایی می شود ،گفت : تاکنون اداره تخت جمشید به صورت متمرکز انجام می شد اما ما دو سه هدف را دنبال می کنیم که یکی از این هدف ها استفاده از نظرهای کارشناسان است.

وی افزود: جمعی از اعضای میراث فرهنگی در این هیات امنا وجود دارند و با تبادل نظر حتما می توانند راهکارهای بهتری را پیدا کنند.

این مسئول تصریح کرد: اختیار کل اعتبارات سالانه این مجموعه ،به یک جمع کارشناسی واگذار می شود.

سلطانی فر گفت : مسوولان مختلفی که عضو هیات امناء هستند هر کدام با توجه به ظرفیت های کاری خود امکانات بیشتری می توانند برای اداره تخت جمشید اختصاص دهند و با فعالیت هیات امنا نحوه اجرای طرح جامع این مکان ها می تواند سرعت بیشتری بگیرد .

معاون رییس جمهوری در پاسخ به این که حدود 5 هزار هکتار از زمین های کشاورزی مرودشت در حریم درجه یک تخت جمشید است و کشاورزان نمی توانند آبیاری تحت فشار انجام دهند، گفت : هر بنای فرهنگی و تاریخی که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت می شود تابع مقررات یونسکو است و ما باید یا از مزایای ثبت میراث جهانی مکان های مهم خود استفاده کنیم و یا اینکه از ثبت خارج کنیم و اجازه کشاورزی بدهیم.

وی افزود : تلاش می کنیم با اتخاذ روش های مختلفی با هماهنگی یونسکو این محدودیت ها را کاهش دهیم .

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.