رییس انستیتو پاستور ایران گفت: نسل جدید واکسن‌های نوترکیب چند منظوره با قابلیت مقاومت در برابر همه بیماری‌ها وارد چرخه واکسن‌سازی ایران و جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در حاشیه برگزاری جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی بقیة‌الله در جمع خبرنگاران گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی باید تا سال 2018 و یا حداکثر 2020 همه کشورهای واکسن‌ساز به دانش فنی تولید واکسن‌های حیاتی دست یابند و به همین منظور پس از اخذ مجوزهای لازم و دریافت تأییدیه‌های مربوطه انستیتو پاستور ایران به ساخت نسل جدید واکسن‌های نوترکیب بزرگ‌ترین پروژه تحقیقاتی پاستورهای جهان پیوست.

وی تأکید کرد: تحقیقات مربوط به ساخت واکسن‌های نوترکیب تب مالت شروع شده و این تحقیقات به زودی وارد مرحله آزمایشگاهی می‌شود، واکسن نوترکیب نسل جدید واکسن همه کاره برای همه بیماری‌ها مقاوم است و تنها یک بار تزریق می‌شود.

واکسن خوراکی هاری در آستانه ورود به بازار دارویی کشور
قانعی با اشاره به پروژه جدید انستیتو پاستور برای نرم جدید واکسن هاری  و دامی گفت: به زودی خط تولید این واکسن با تکنولوژی جدید چند ظرفیتی تعویض و بازسازی می‌شود، همچنین در این دوره علاوه بر نوع تزریقی واکسن هاری دامی خوراکی نیز به زودی وارد بازار دارویی کشور می‌شود.

وی افزود: بسیاری از حیوانات وحشی قابلیت تزریق واکسن هاری ندارند و یا نمی‌توان به آنها واکسن تزریق کرد بنابراین نوع خوراکی و جدید آن می‌تواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار