بعد از گذشت دو سال رکود،طبق پیش‌بینی‌ها بازار مسکن امسال جانی دوباره گرفته و طبق گفته مسولان این بازار پر رونق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این روزها بازار خرید فروش مسکن بعد از رکود دوساله کمی جان تازه گرفت و رونق بعد از سال‌ها چشم انتظاری به این بازار بازگشته است.

براساس این گزارش؛حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه میزان ساخت و ساز در 6 ماهه سال 93 کاهش یافته است، گفت: براساس گزارشات میدانی میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور نسبت به سال‌های گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

عقبایی در ادامه تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی در کشور میزان افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید و ساخت و ساز افزایش یافته و همین موضوع در رونق گرفتن این بازار نقش مهمی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: شروع خرید و فروش مسکن در کشور از ابتدای سال 94 یک فرصت و زمان سه ماهه می‌طلبد که هنوز از اول سال یک ماه گذشته است.

بر همین اساس؛ گزارشات میدانی حاکی از تکان خوردن بازار مسکن است به طوری مشاوران املاک از رونق یافتن این بازار بسیار خوشحال هستند.

این گزارش می‌افزاید: یکی از مشاوران املاک با اشاره به تغییر کردن بازار مسکن معتقد است که این بازار بعد از رکود 2 ساله کمی رونق یافتن و این موضوع در افزایش میزان خرید و فروش موثر است.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش مسکن نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده است،گفت:امیدواریم با برداشتن تحریم رونق سال‌های گذشته به این بازار باز گردد.

براساس این گزارش؛ این روزها که مسکن مهر همچنان دراغما باقی مانده بسیاری از خریداران مسکن سعی می‌کنند با دریافت تسهیلات به سمت خرید واحدی حتی کوچک بروند و پرداخت اجاره چند میلیون تومانی راحت شوند.

البته مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش تسهیلات خرید مسکن به 60 الی 80 میلیون تومانی خبر داد و گفت: ما سعی داریم نیمی از قیمت خرید مسکن را به صورت تسهیلات به متقاضیان خرید بپردازیم .

وی در ادامه افزود: البته برنامه‌های را نیز برای کنترل بازار مسکن ناشی از افزایش تسهیلات داریم تا این موضوع زمینه ساز افزایش قیمت مسکن نشود.

براساس این گزارش؛ واحدی 70 متری واقع در منطقه شهران محدوده خیابان کوهسار 280 میلیون تومان به صورت اقساط برای فروش گذاشته شده است.

همچنین  واحدی 70 متری واقع در شاهین شمالی 176میلیون تومان نقد، 45 میلیون تومان رهن و 45 میلیون تومان تسهیلات برای فروش گذاشته شده است.

این گزارش می افزاید: واحدی 70 متری با تمامی امکانات واقع بلوار فردوس غرب تنها 336 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین واحدی 68 متری دیگری واقع در استاد معین، 250 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

براساس این گزارش؛طی صحبتی که با رییس اتحادیه املاک کشوری داشتیم وی همچنان اردیبهشت ماه را ماه طلایی بازار مسکن می‌داند،می‌گوید: پایان اردیبهشت ماه بازار خرید و فروش مسکن رونق و جان تازه ای خواهد گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید که 15 روز آینده چه بر سر این بازار خواهد آمد و آیا این بازار همچنان پر رونق خواهد ماند یا خیر؟  

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، رهن ، خرید ، فروش ، اجاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
1- دلالان مسکن چه کسانی هستند؟ 2- سردسته دلالان کیست ؟ دلالان مسکن همین بنگاههای املاک مسکن درسراسر کشور هستند که بصورت قارچ گونه رشد فزاینده ای کرده اند بطوریکه درهر کوچه پس کوچه ای و خیابان در کنار هم تعداد قابل ملاحظه ای را خواهی دید. اینها قادرند قیمت مسکن را بالا نگهدارند بدلیل اینکه یک مشت ادم جمع شده و سرمایه های خود را روی هم گذاشته ومسکن ها را بصورت شکاری خریداری کرده وهر کدامشان هم چندین اپارتمان یا زمین یا ویلا ارزان خریداری شده را یا بهتر بگوییم توی سر مال زده را خریداری کرده ودر استین خود برای فروش با قیمت خیلی بالا اماده دارند. این شگرد کار خرید فروش بنگاههای املاک مسکن میباشد بخاطر همین اجازه کاهش قیمت مسکن را نمیدهند . چرا چون بنده وشما برای خرید و فروش مسکن فقط و فقط باید به همین املاک رجوع کنیم . من از کارشناسان محترم کمیته مطالبه حق مسکن مردم تقا ضادارم روی این مسئله بررسی بفرمایند. دو/سوم گرانی مسکن وعدم کاهش وتعادل قیمت ها را همین دلالان بنگاههای مسکن هستند که نیاز به ریشه یابی دارد و اکثرا هم اعلام شراکت در ساخت را پیشنهاد میدهند مگر یک بنگاه املاک چقدر درامد دارد که بتواند این پیشنهاد ها را بدهد پس حتما پس ماجرا سودهای کلان ونان پر روغنی است . 2-بانک ها هستند که بجای کار بانکداری کار بنگاه داری کرده و بنگاههای بزرگ معاملات مسکن شده اند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
باتوجه به پایین بودن حقوق کارمندی و بالا بودن قیمت مسکن خرید مسکن در حال حضر برای یک کارمند یک رویا تبدیل شده.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
این کارشناسا رو از کجا پیدا می کنین؟
سود بانکی چند روزی بیشتر نیست که کاهش یافته اون هم فقط 2 درصد . چطوری روی بازار مسکن اثر گذاشته؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
رونق بازار مسكن هميشه با افزايش قيمت همراه بوده وچه فايده كه اين رونق به ضرر خريداران مي باشد.بايد دولت به فكر جنبه دوم اين قضيه باشد تا افزايش قيمت دوباره چند سالي بازار مسكن را به ركود نبرد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
وقتی مسکن بیش از نیاز جامعه وجود دارد بعبد است که رونقی ایجاد شود.
Japan
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
بنده یک معلول هستم ولی برای خرید خانه یا تعویض آن هستم قیمت ها هیچ فرقی نکرده و خرید فروش راکت است نه کسی به من فروخته نه عوض کرده نه می فروشند البته در یکی از شهرهای اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۲:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
وجدانا"بازهم باید قیمتها کاهش پیداکند وگرنه خرید وفروش رویایی بیش نیست
چرا که کارمند وکارگر قشر متوسط حدود 1میلیون ویکصد حقوقش است وهنوز قدرت خرید ندارد وباز برایش رهن به صر فه می باشد وقدرت خرید ندارد ..؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
آخر یک چیزی می گویید...از اعلام نرخ جدید یک ماه بیشتر نگذشته.ار اعمالش هم سه روز چطور بازار مسکنجانی دوباره گرفت در این مدت کم؟
آخرین اخبار