شواهد موجود نشان می‌دهند همزمان با فصل بهار، موارد ابتلا به آلرژی به ویژه در میان کودکان و جوانان، 5 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

کیوان مقتدر، متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آسم التهاب مزمن مجاری تنفسی است که دلیل مهم آن تورم و ترشح مخاطی بیش از اندازه بوده و در افرادی که به عوامل خارجی حساسیت دارند، شیوع بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه آلرژی به مواد مختلف اعم از غذاها، آلودگی هوا، سیگار، گرده گیاهان و هر عامل دیگری می‌تواند خطر آسم را افزایش دهد، تأکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که همزمان با فصل بهار، موارد ابتلا به آلرژی به ویژه در میان کودکان و جوانان، 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.

مقتدر افزود: مهم‌ترین عواملی که موجب بروز آلرژی به ویژه در بهار می‌شوند، شامل گرده گیاهان، حساسیت به آلرژن‌های موجود در هوا نظیر گرد و غبار و برخی از حشرات و همچنین موادغذایی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از آسم پیشگیری از آلرژی است، یادآور شد: در شرایط مواجهه با عوامل محرک و آلرژن، گرفتگی مجاری تنفسی موجب انسداد بیشتر راه‌های هوایی می‌شود که باید در اقدام اول، تماس و برخورد با ماده محرک و حساسیت‌زا را کاهش داد.

مقتدر خاطرنشان کرد: اگر اثبات شود یک یا چند نوع موادغذایی موجب بروز حساسیت و واکنش در فردی می‌شود، بنابراین باید از مصرف این مواد پرهیز کرد و یا مصرف آن‌ها را به کمترین حد ممکن 
رساند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.