قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر اولاند به ریاض، نوعی اعتماد به نفس کاذب به عربستان داده است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سفر اولاند هیچ دستاورد مثبت دراز‌مدتی برای فرانسه ندارد، گفت: سفر اولاند به ریاض، نوعی اعتماد به نفس کاذب به عربستان داده تا این کشور بتواند سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود را در منطقه تشدید و خود را برخوردار از حمایت غربی‌ها وانمود کند.

اولاند از سفر به ریاض هیچ نفع بلندمدتی نخواهد داشت
"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفر اخیر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه به عربستان، در ظاهر، بیشتر دارای جنبه‌های تجاری برای فروش تسهیلات به عربستان و  تقویت روابط دیپلماتیک دانست.

وی افزود: این سفر، به نوعی گویای هم سویی فرانسه با ارتجاع عرب در منطقه بوده و اولاند می‌کوشد ضربه‌های خطرناکی را که پاریس در گذشته از اجرای سیاست‌های نامناسب دیپلماتیک با جهان عرب خورده، جبران کند.

قنادباشی همچنین گفت: البته فرانسه همواره در انتخاب راه ارتباط دیپلماتیک با کشورهای عرب خاورمیانه دچار اشتباه بوده و ممکن است در کوتاه مدت، منافعی کسب کرده باشد، اما در میان‌مدت و بلند‌مدت از این روابط ضربه دیده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه با اشاره به شکست مفتضحانه عربستان در جنگ با یمن، ریاض را نیازمند ترمیم چهره مخدوش شده‌اش در سطح منطقه دانست و تصریح کرد: ریاض می‌کوشد از هر دیداری با سران کشورهای غربی به نفع خود بهره برداری کند به ویژه کشورهایی مانند فرانسه، از  کشورهای تاثیرگذار در سازمان ملل است.

قنادباشی، در ادامه سخنانش به این نکته نیز اشاره کرد: سفر اولاند به ریاض، نوعی اعتماد به نفس کاذب به عربستان داده است تا این کشور بتواند سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود را در منطقه خاورمیانه تشدید و خود را برخوردار از حمایت غربی ها وانمود کند.

وی با اشاره به ملاقات اولاند با منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، گفت: منصور هادی، هیچ مشروعیت قانونی و محبوبیت مردمی در یمن ندارد و ملاقات اولاند با چنین فرد خائنی، به هیچ وجه افتخار‌آمیز نیست و اتفاقاً می‌تواند در انتخابات ‌آینده ریاست جمهوری در فرانسه، مورد بهره برداری وسیع رقبای اولاند قرار گیرد.

قنادباشی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این سفر، هیچ دستاورد مثبت دراز‌مدتی برای فرانسه ندارد، گفت: سفر اولاند به ریاض و دیدار با مقامات آل سعود، تأثیری در مذاکرات هسته‌ای با ایران ندارد زیرا اساساً دشمنی‌های ابلهانه فرانسوی‌ها با ایران در مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی‌های آن‌ها در این موضوع، قبلاً آشکار و بی‌تأثیر بودن این عداوت‌ها نیز مبرهن شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار