سردار راحمی در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:

حزب الله در "القلمون" پیروز خواهد شد/ منفعت اقتصادی ترکیه از حمایت تروریست‌ها در "ادلب"/ تجزیه سوریه منجر به تقسیم ترکیه می‌شود/پاکسازی تروریست‌ها تا پایان سال 2016 از سوریه و عراق

مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره تحولات "سوریه"، منطقه "ادلب" و "القلمون" اظهار داشت: تروریست‌ها آخرین تلاش‌های خود را در "ادلب" و "قلمون" انجام می‌دهند و حزب الله در "قلمون" پیروز خواهد شد.

سردار "ابراهیم راحمی" مشاور اسبق وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تحولات "سوریه"، منطقه "ادلب" و "القلمون" اظهار داشت: تروریست‌ها آخرین تلاش‌های خود را در "ادلب" و "قلمون" انجام می‌دهند و حزب الله در "قلمون" پیروز خواهد شد.



حزب الله در

حزب الله در




**مناطق مختلف سوریه به سرعت در حال پاکسازی و آزادسازی است


وی ادامه داد: اکنون با توافقی که ارتش سوریه و نیروهای مردمی یافته‌اند و مجموعه نظام و شخص بشار اسد به سرعت مناطق مختلف سوریه در حال پاکسازی و آزادسازی است.


**ارتش سوریه به پیش‌روی‌های خود ادامه می‌دهد

مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قسمت‌های زیادی که در اختیار تکفیری‌ها بود آزاد شده و امیدها برای آزادسازی سایر مناطق وجود دارد و ارتش سوریه به پیش‌روی‌های خود ادامه می‌دهد.


**غرب دیگر به دنبال سقوط نظام سوریه نیست

سردار راحمی با اشاره به این که غرب دیگر به دنبال سقوط نظام سوریه نیست ادامه داد: تلاش‌ها برای آزادسازی سایر مناطق در سوریه ادامه دارد.


حزب الله در



**اگر  موقعیت ترکیه به تزلزل بیفتد عقب‌نشینی خواهد کرد


وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان طمع‌ورزی ترکیه نسبت به خاک سوریه را کنترل کرد تا دست ترکیه از این منطقه (منطقه "ادلب") قطع شود، گفت: ترکیه به دنبال منافع اقتصادی خود بوده و تا زمانی که احساس کند که می‌تواند از تروریست‌ها بهره‌برداری اقتصادی کند این اقدام را خواهد کرد؛ اگر  موقعیت خودش به تزلزل بیفتد عقب‌نشینی خواهد کرد.




حزب الله در


**ترکیه نگران چیست؟


مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اکنون موضع ترکیه نسبت به سوریه تغییرات زیادی نسبت به سال 2011 داشته اما اگر آزادسازی سوریه به سرعت اتفاق بیفتد، ترکیه بسیار احساس خطر خواهد کرد و نگران این می‌شود که شاید قومیت‌های ترکیه‌ای که هوادار ملت مظلوم سوریه هستند به پا خیزند و این موضوع ترکیه را نگران کرده است.


**هر زمان ترکیه احساس خطر کند عقب نشینی خواهد کرد

سردار راحمی تصریح کرد: هر زمان ترکیه احساس خطر کند عقب نشینی خواهد کرد و در مسیر سازش و گفت‌وگو گام خواهد برداشت.


**تجزیه سوریه منجر به تجزیه ترکیه می‌شود

وی با اشاره به اقدامی که ترکیه در منطقه "ادلب" دنبال می‌کند، تاکید کرد: ترکیه بیشتر منافع اقتصادی را دنبال کرده و به دنبال تجزیه سوریه نیست زیرا تجزیه سوریه منجر به تجزیه ترکیه می‌شود.



حزب الله در


**بنای آمریکایی‌ها تجزیه کشورهای اسلامی است

مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: بنای آمریکایی‌ها تجزیه کشورهای اسلامی است که از جمله طرح‌هایی که کنگره ایالات متحده مطرح کرده تجزیه عراق بوده که با مخالفت‌های گسترده روبه رو شده است.


سردار راحمی با بیان اینکه آمریکا به اهداف خود در منطقه نمی‌رسد، گفت: اگر آمریکایی‌ها طرحشان درباره تجزیه عراق به نتیجه برسد در گام‌های بعدی به سراغ سوریه، ترکیه و حتی ایران می‌آیند.



**ترکیه به دنبال چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که منابع اقتصادی ترکیه در سوریه چیست،  اظهار داشت: ترکیه به عنوان یک رژیم غرب‌گرا به دنبال این است که اگر سوریه در مقابلش ایستادگی کند، نظام این کشور به چالش کشیده می‌شود و اگر نظام ترکیه به چالش کشیده شود همه مشکلاتشان از جمله مشکلات اقتصادی نمایان خواهد شد و تلاش ترکیه بر این است که اجازه ندهد سوریه به عنوان کشوری مستقل و قوی در کنارش ظاهر شود و لذا از تروریست‌ها حمایت می‌کند.





حزب الله در


**اگر شرایط عراق سرو سامان یابد شرایط سوریه هم بهبود خواهد یافت

مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری درباره این که چه قدر طول می‌کشد کل سوریه آزاد شود عنوان داشت: شرایط سوریه به شدت متاثر از شرایط عراق و بعضا دخالت‌های ترکیه و برخی همسایگانش در این کشور است و اگر شرایط عراق سرو سامان یابد شرایط سوریه هم بهبود خواهد یافت.


حزب الله در



**امیدواریم تا قبل از پایان سال مشکل تروریسم در عراق حل شود


سردار راحمی گفت: در عراق اتحاد و انسجام در بین نیروهای مردمی و ارتش در مقابله با تکفیری‌ها دیده می‌شود و ما امیدواریم تا قبل از پایان سال مشکل تروریسم در عراق حل شود و پس از آن که مشکل تروریسم در عراق حل شود در گام بعدی فشار بر روی حذف تروریسم در سوریه خواهد بود.
 

**کل سرزمین سوریه تا پایان سال 2016 آزاد می‌شود

وی یادآور شد: امید بر این است که در پایان سال آینده (پایان سال 2016 میلادی) کل سرزمین سوریه آزاد شود.




**نقش سپاه در سوریه و عراق مستشاری است

مشاور اسبق وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش سپاه پاسداران در سوریه اظهار داشت: سپاه نه به عنوان نیروی عمل کننده بلکه به صورت مستشاری در عراق و سوریه عمل می‌کند و فرزندان توانمند سپاه تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس را منتقل می‌کنند.


 
حزب الله در



**سپاه در چه زمینه ‌هایی تجربیات مستشاری را منتقل می‌کند


سردار راحمی در پایان خاطر نشان کرد: تجربیات مستشاری سپاه پاسداران به نیروهای مسلح سوریه و عراق در بحث "مردم‌یاری"،  "مبارزه با تروریسم"،  "نوع عملیات" و "منطقه عملیات" بوده که نتایج خوبی را برجای گذاشته است.


گفت و گو از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار