بازیگر و تهیه‌کننده «ایران برگر»:

با ترجمه دو كتاب از «ماريو پوزو» (خالق پدرخوانده) و «ريموند چندلر» در نمايشگاه كتاب

انتشارات «روزنه كار» دو اثر فاخر از نويسندگان آمريكايي را با ترجمه «فتح‌الله جعفری جوزانی» بازیگر و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایران برگر» را روانه نمايشگاه بین‌المللی كتاب تهران و بازار نشر كرده است.

با ترجمه دو كتاب از «ماريو پوزو» (خالق پدرخوانده) و «ريموند چندلر» در نمايشگاه كتاببه گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ کتاب‌های «مهاجر خوشبخت» اثر «ماریو پوزو» خالق «پدرخوانده» و «خداحافظی طولانی» اثر «ریموند چندلر» (يكي از ده كتاب توصيه شده مجله تايم) با ترجمه «فتح‌الله جعفری جوزانی» توسط انتشارات «روزنه کار» در دسترس علاقمندان آثار اين دو نويسنده سرشناس و دانشجويان رشته سينما قرار گرفته است.

غرفه انتشارات «روزنه كار» در محل بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، واقع در مصلی تهران، شبستان (سالن ناشران عمومی)، راهرو 21، شماره 35 واقع شده است.

«فتح‌الله جعفری جوزانی»  پیش از این، کتاب‌های «کندی چهارم» و «احمق‌ها می‌میرند» از آثار «ماریو پوزو» را ترجمه کرده بود؛ كه هر دو كتاب، در نوبت دريافت مجوز چاپ به‌سر مي‌برند؛ او این بار، دست به ترجمه دومین کتاب «ماریو پوزو» یعنی «مهاجر خوشبخت» زده است، که به باور شخصي این نویسنده، بهترین و شخصی‌ترین رمان وی است. 

«ماریو جیانلویجی پوزو» (1920-1999) نویسنده ایتالیایی ـ امریکایی و برنده دوبار جایزه اسکار در سال‌های 1972 و 1974 می‌باشد. وی به دلیل رمان‌های مافیایی به خصوص رمان «پدرخوانده» که مبنای ساخت فیلمی به همین نام در سال 1972 و به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» شد؛ بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

«ریموند چندلر» (1888-1959) دیگر نویسنده امریکایی که كتاب «خداحافظي طولاني» او بعد از پانزده سال با چاپ مجدد ترجمه «فتح‌الله جعفری جوزانی» در دسترس علاقمندان قرار گرفته، یکی از برترین نویسندگان آثار جنایی و پلیسی است كه از اغلب رمان‌های او نسخه‌های سینمایی متعددی برداشت شده است. «خداحافظي طولاني» يكي از ده كتاب توصيه شده مجله «تايم» است كه «رابرت آلتمن» فيلمساز مشهور آمريكايي فيلمي به همين نام بر مبناي كتاب، پيش از اين ساخته است. 

از جوزانی که سابقه بازیگری سینما و همچنین تهیه‌کنندگی را در کارنامه خود دارد و به تازگی در فیلم سینمایی «ایران برگر» در مقام تهیه‌کننده و  بازیگر حضور داشته است، پيش از اين ترجمه كتاب «از كاليگاري تا هيتلر»، «تاریخ روانشناختی اجتماعی سینمای آلمان از ابتدا تا دوران نازی‌ها» نوشته دکتر «زیگفرید کراکائر» که ـ یکی از کتب مرجع سینمایی مورد تدریس در دانشگاه‌های امریکاست ـ به چاپ رسيده است.

همچنین اثر دیگر «ریموند چندلر» تحت عنوان «پنجره بالایی» توسط «فتح‌الله جعفری جوزانی»  بازیگر و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایران برگر» ترجمه شده و در حال حاضردر انتظار مجوزهای لازم برای چاپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار