درخصوص دريافت پيامك هايي مانند"برنده شدن وجه نقد و سفر هاي زيارتي" و يا پيامك هايي مشابه با تيز هوشي برخورد كنيد؛ تا طعمه افراد سودجو نشويد.

كلاهبرداري پيامكي با ترفند برنده شدن وجه نقد و يا سفرهاي زيارتي به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛تعداد زيادي از شهروندان، به علت عدم آگاهي، اطلاعات خود را براي افراد شياد از طريق پيامك ارسال مي کنند؛ کلاهبرداران نيز از اين طريق، موجوي حساب هاي آنان را تخليه و يا با شگرد عدم امكان واريز وجوه نقد ، صاحبان حساب را مقابل دستگاه هاي خود پرداز راهنمايي كرده و از وي مي خواهند پس از وارد كردن كارت خود در عابر بانك، با انتخاب زبان فارسي و يا انگليسي كد هايي را در سيستم مربوطه وارد نمايد .

كلاهبرداران با اين ترفند نه تنها وجهي را به حساب آنان واريز نمي نمايد بلكه با فريب اشخاص ،حساب آنها را تخليه مي كنند .

پليس فتاي استان زنجان از شهروندان خواست توصيه هاي ذيل را در خصوص جلوگيري از افتادن در دام كلاهبرداران جدي بگيرند:

هميشه به ياد داشته باشيد هيچ بانك يا نهاد دولتي، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفني و يا با پيامك از شما درخواست نمي كند، در صورت برخورد با چنين مواردي از ارسال اطلاعات خودداري و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهيد .

از نگهداري رمز هاي عبور در كنار كارت عابر بانك خودداري کرده و رمز عبور خود را مرتب تغيير دهيد، با مشاهده تغيير مشكوك در حساب بانكي خود نسبت به تغيير رمز عبور اقدام نماييد .

به هيچ وجه رمز هاي عبور خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد .


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.