مستندسازی مکان محور تملک اراضی،کاهش احتمال بروز اشتباه یا تخلف در فرآیند تملک، از مزایای سامانه مدیریت استملاک وزارت نیرو است.

کاهش احتمال بروز اشتباه یا تخلف در فرآیند تملک
رضا انجم شعاع معاون حقوقی وزارت نیرو در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت استملاک وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو و شرکت‌های تابع خدمات گسترده‌‌ای در سطح کشور برای مردم، صنعت و اقتصاد کشورمان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را اجرا می‌کند که در اجرای این برنامه‌ها از قانون تملک اراضی استفاده می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تا پیش از ثبت این قانون زمان و هزینه بیشتری صرف می‌شد که با ثبت این قانون علاوه بر صرفه‌جویی در این موارد سرعت و دقت ما نیز افزایش پیدا کرد.

انجم شعاع اظهار داشت: نیازسنجی برای برنامه‌ریزی این سامانه از سه سال پیش در شرکت مدیریت منابع آبی ایران آغاز و پس از آن به شرکت‌های دیگر تعمیم پیدا کرد.

وی در ادامه به بیان مزایای این سامانه پرداخت و گفت: مستندسازی مکان محور تملک اراضی، کاهش احتمال بروز اشتباه یا تخلف در فرآیند تملک، نگهداری تمامی مدارک (اطلاعات، اسناد، نقشه‌ها و تصاویر هوایی) در بانک اطلاعاتی واحد، دسترسی آنی به کلیه اسناد، نقشه‌ها و مدارک حقوقی اراضی، محیط ساده و روان برای کاربران و به دور از پیچیدگی‌های معمول نرم‌افزار، امکان تولید هر نوع گزارش، نمایش گرافیکی میزان پیشرفت مالی و فیزیکی تملک اراضی در پروژه‌های عمرانی، امکان اشتراک‌گذاری و انتقال اطلاعات تملک به سایر سازمان‌ها از مزایای   این سامانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار