صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا و همچنین رونمایی از سامانه مدیریت استملاک وزارت نیرو (سامان- سمتا) صورت گرفت.

تلاش برای تابستانی بدون خاموشی/به هر شکل ممکن نباید اقدام به سد سازی کردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت استملاک وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو به دلیل مدیریت‌های خود اراضی وسیعی در سطح کشور را تحت تملک خود دارد. این اراضی بالغ بر 5 هزار و 354 رودخانه سطح کشور که دارای طول 146 هزار کیلومتر ،سد، تصفیه‌خانه‌ها، تأسیسات پمپاژ، خطوط توزیع و انتقال برق و همچنین نیروگاه‌های آبی و حرارتی موجود در کشور جزء حریم‌های ثبت شده وزارت نیرو است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به گستردگی این اراضی و یکپارچه نبودن اطلاعات و اسناد مربوطه،‌ مشکلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرده بود همچنین در بعضی شرایط قدیمی و منظم نبودن اطلاعات باعث خسارت‌هایی به بیت‌المال و یا ایجاد فساد در موضوع می‌شد.

وزیر نیرو افزود: اهمیت موضوع در زمینه تملک اراضی و صدور اسناد مالکیت بسیار بالا است به گونه‌ای که ما در این مسائل با ابعاد مختلف فنی، حقوقی و ... مواجه هستیم خوشبختانه با اقدام‌های صورت گرفته در زمینه نرم‌افزار سامان و سمتا و مکمل آن تفاهم‌نامه در راستای حل مشکلات پیرامون این زمینه گام مهمی برداشتیم.

وزیر نیرو در حاشیه حاشیه مراسم رونمایی از سامانه تملک اراضی وزارت گفت: در این جلسه 2 اتفاق عمده اعم از  امضا تفاهم نامه با سمازمان ثبت اسناد  و رونمایی از سامانه مدیریت استملاک  به تحقق رسید.

وی افزود:هم‌اکنون 5354 رودخانه در کشور داریم که طول آنها حدود 146 هزار کیلومتر است و این رودخانه‌ها باید با تعیین بستر و حریم و ثبت قانونی آنها مورد حفاظت قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: : در زمینه توسعه نیروگاه‌های جدید در سال‌های گذشته با مشکلاتی  همراه بودیم که باعث شد برای جلوگیری از خاموشی برق در تابستان امسال چاره ای بیندیشیم،همچنین ما این نوید را به مردم می دهیم که امسال با خاموشی مواجه نخواهیم بود. 

وی با اشاره به ساخت سد های متعدد در کشور در خصوص تبعات منفی سدسازی بر محیط زیست گفت: این که بگوییم اصلا سد نداشته باشیم و اینکه بگوییم حتما باید در کشور به هر شکل ممکن اقدام به سدسازی کنیم صحیح  نیست. ما باید مطالعه‌ی فنی، زیست‌محیطی و اقتصادی انجام دهیم تا نتیجه مثبت از این برنامه داشته باشیم.بر همین اساس یک حکم واحد در مورد تمام سدها نمی‌توان صادر کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۷:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
يه عالمه نيروگاه برق اتمى درست كنيد_يه عالمه برق صادركنيدويه عالمه ارزآورى داشته باشيداونوقت بهترميتوانيددغدغه انرژى الكتريكى ونقدينگى كشورراپاسخ دهيد
آخرین اخبار