در چهارمین روز از هفته هلال احمر انجام شد؛

بازدید رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از باشگاه خبرنگاران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در چهارمین روز از هفته هلال احمر دقایقی پیش از باشگاه خبرنگاران بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از باشگاه خبرنگارانبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، همزمان با چهارمین روز از هفته هلال احمر ظهر امروز فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از باشگاه خبرنگاران بازدید کرد.

هفته هلال احمر و  روز جهانی صلیب سرخ از 18 الی 24 اردیبهشت ماه با شعار انسان مهربان با دنیای آرام در حال برگزاری است.َ

رافع در ادامه بازدید خود از باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمت به چهار میلیون نفر در سال گذشته گفت: امروز با حضور در باشگاه خبرنگاران به لحاظ جنس و نوع کار که خدمت  داوطلبان است احساس کردم که اینجا نیز هلال احمر است. 

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان داوطلبان جزیی از جمعیت هلال احمر است تصریح کرد: سازمان داوطلبان و سازمان جوانان درگاه  ورود به جمعیت هلال احمر برای فعالیت‌های بشر دوستانه است. 

در سازمان داوطلبان عمده فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی انجام می‌شود اما پروژه‌هایی نیز در قالب محرومیت زایی و حمایتی و... انجام می‌گیرد. 

رئیس سازمان داوطلبان در ادامه  اظهار داشت: این سازمان 700هزار نفر عضو  داوطلب، 4هزار خانه داوطلب دارد که در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه اساس فعالیت‌ها بر مبنای خدمات داوطلبانه مردم است افزود: اگر مردم نباشند هیچ اتفاقی در هلال احمر نمی‌افتد چرا  که اساس فعالیت‌ها بر مبنای خدمات داوطلبانه آن‌ها قرار دارد. 

رافع ادامه داد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر 12 درصد از جمعیت‌های جهانی داوطلب را از آ‌ن خود کرده است. 

وی با اشاره به 96طرح و برنامه در این سازمان گفت: طرح و برنامه‌های مختلفی در سازمان داوطلبان اجرا می‌شود که سر زدن به یک سالمند در قالب طرح نیابت یا داوطلب روستا از جمله این خدمات است. 

در پایان این بازدید تعدادی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران به عضویت سازمان داوطلبان درآمدند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: هلال ، احمر ، رافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار