لیگ برتر فوتبال این بار هم که بسیار جذاب و فنی به پایان رسید باز هم شائبه هایی را به همراه داشت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ رابطه فوتبال و اصفهان سال هاست که با یکدیگر عجین شده از قهرمانی های سپاهان که به زعم خود نصف جهانی ها حالا حالا ها هم ادامه دارد گرفته تا افراد صاحب نامی و البته با پست و مقامهای تاثیر گذار  و بحث های داوری ...این روز ها سوژه اصلی فوتبال ایران است.

از زمانیکه آندو تیموریان در دیدار پایانی مقابل نفت تهران اخراج شد و بازی 3 بر 1 تبدیل به یک تساوی شد و قهرمانی به باد رفت این ماجرا کلید خورد.

در تصمیمات فغانی که یک داور شناخته شده است نمی توان دخالت کرد چرا که به عهده کارشناسان داوری است و شاید اگر در این باره مسئولان کمیته داوران کمی دقت بیشتری انجام می دادند با توجه به ابهام در پنالتی دیدار تراکتور و سپاهان در بازی های گذشته، شاید حساسیت روی قضاوت فغانی زیاد تر از حد نمی شد.

چند سالی است که سپاهان را متهم به لطف داوران می کنند اما باور کنید اگر به فرض محال که محال نیست یک در صد هم این موضوع صحت داشته باشد این ایراد به سپاهان وارد نیست و باید مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ جوابگو باشند و اگر جانب حق را بگیریم ایت تیم بدون داور هم مدعی است و نشان داده تیمی است که فوتبال سطح بالایی را ارائه می دهد.

معادله اصفهان و قهرمانی، فغانی و تونی، لیگ چهاردهم و 2 جشن قهرمانی!

تا اینجای کار ایرادی به قهرمانی سپاهان وارد نیست و این که در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حرف اول را اصفهانی ها می زنند و سپاهان به این دلیل قهرمان می شود کمی بی انصافی است.

در این باب حرف‌های زیادی برای گفتن است و شاید این غیر حرفه ای ترین حرفی است تا به حال شنیده ایم!

به هر حال هر شخصی در هر سمتی متعلق به یک منطقه جغرافیایی است و اگر این مسئولان از مکان دیگری هم بودند باز این شاعیات وجود داشت.

نکته اساسی و البته قابل بحث در بازی های پایانی لیگ برتر فوتبال بازی با احساسات پر شور های تراکتور سازی بود جایی که در ورزشگاه عنوان شد دیدار سپاهان و سایپا 2 بر 2 پیگیری می شود و به پایان رسیده و خوشحالی بی حدو حصر تبریزی ها و تاکتیکی که در دقایق پایانی اتخاذ کردند با توجه به خبر کذب فوق ،باعث شد جام در یک چشم بهم زدن از تبریز به اصفهان پرواز کند.

تیم تراکتور و سرمربی این تیم که معمولا دیدار های پیش رو را با احساسات زیادی دنبال می کند شاید اگر نتیجه صحیح بازی تیم های سپاهان و سایپا را می دانست در دقایق پایانی با یک بازی هجومی می توانست به گل برسد و در آنطرف تیم نفت و سرمربی این تیم هم معتق است در صورتیکه تراکتوری‌ها می دانستند قهرمانی ار از دست داده اند شاید یک بازی هجومی را در دستور کار قرار می دادند و این باعث میشد که ما در ضد حملات به گل برتری برسیم و قهرمانی را به دست بیاوریم.

و تمامی این اما و اگر ها که هواداران تبریزی را کمی دلخور کرد و البته هواداران نفت تهران را، به یک سئوال ختم می شود؛ "خبر نتیجه کذب را چه کسی در ورزشگاه منتشر کرد"؟

معادله اصفهان و قهرمانی، فغانی و تونی، لیگ چهاردهم و 2 جشن قهرمانی!

بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال در این باره معتقد است"ما و مسئولان در تبریز بهترین تمهیدات را برای این دیدار تدارک دیدیم و تا دقایق پایانی هم همه مسائل به خوبی و خوشی حل و در حال انجام بود که به یکباره از شادی نیمکت تیم تراکتور تعجب کردیم چرا که ما با اصفهان در ارتباط بودیم و می دانستیم که نتیجه رقم خوررده در اصفهان باعث قهرمانی این تیم شده و نمی دانیم این خبر از کجا به تراکتوری ها اعلام شد.

پسر تونی اولیویرا از سوی سازمان لیگ به عنوان ناشر این خبر معرفی شد و این در حالی است که تبریزی ها معتقدند تمامی وسائل ارتباطی در ورزشگاه قطع بوده است و آنها از این موضوع بی اطلاع بودند....

هر چه بود با احساسات خیلی ها بازی شد و مثل گذشته و جواب های کلیشه ای کی بود کی بود من نبودم کمی فوتبال زدگی ایجاد کرد انگار برای یکبار هم که شده قرار نیست که یک قهرمانی بدون شک و شبهه نصیب فوتبال ماشود.

این موضوع را وزارت ورزش و مراجع ذیربط پی گیری خواهند کرد اما از مان نشنیده بگیرید این قصه سر دراز دارد و شاید پای مجلسی ها را به وزارت و وزارت ورزشی ها را به مجلس باز کند.

گزارش از اکبر باقری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار