امام جمعه مشهد در دیدار با مدیران بنیادهای زائر کشور عنوان كرد؛

خدمت به زائران کم درآمد زیباترین شیوه ی ارادت به علی بن موسی الرضا(ع)/ 40 درصد هتل های 5 ستاره مشهد بيشتر اوقات خالی است

امام جمعه مشهد در دیدار بامدیران زائرسراهای 27 استان کشور، زیباترین شیوه ی ارادت قبلی به ثامن الحجج (ع) خدمت رسانی نیکو به زائران کم درآمد و بی بضاعت کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،آیت الله علم الهدی به سخنان مقام معظم رهبری در سه سال پیش که پیرامون توجه و تکریم زائران کم درآمد ،در مشهد فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای آنان تاکید داشته بود اشاره نمود و افزود:  استانداری و نمایندگی ولی فقیه خراسان رضوی بطور جدی برای تحقق رهنمودهای آیت الله خامنه ای تلاش کردند تا اینکه در شهریور پارسال مدیران بنیادهای زائر کل کشور تعیین و با تعاملی که ستاد زائر استانداری خراسان رضوی در بحث زیارت با استانداران سایر استانها برقرار نمود مقررشد عملیات اجرایی ساخت زائرسراهای کم درامد آغازشود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در بیشتر اوقات سال 40 درصد هتل های 5 ستاره مشهد خالی است و در همین زمان زائران زیادی درپارک ها و زیرگذرها چادر زده و زیر باد وباران زندگی می کنند به امید اینکه بتوانند چندروزی در مشهد اقامت کنند و از همجواری و زیارت امام رضا (ع) استفاده نمایند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقرر شده بود که از سال گذشته تا کنون استان های مختلف زمین موردنظر زائرسراهای خود را تحویل و عملیات اجرایی را آغاز نمایند اما تاکنون فقط مدیر زائرسرای قزوین سربلند از این آزمایش بیرون آمده و کرمان و گیلان نیز در کمال بی تفاوتی نسبت به ساخت زائرسراها عکس العمل نشان داده اند.

آیت الله علم الهدی در بخش پایانی سخنان خود از مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی درخواست کرد به طور جدی در عرصه اطلاع رسانی مقوله ی ساخت زائرسراها ورود پیداکنند.

پروانه ساخت رايگان براي تبديل طبقات بالای حسینیه ها به زائرسرا

همچنین در ابتدای این دیدار مدیر بنیاد زائرسراهای خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملیات اجرای ساخت زائرسراها گفت: در حال حاضر شهرداری مشهد آمادگی کامل دارد که زمین های به ابعاد 500 تا 800 مترمربع را تحویل مدیران زائرسراها نماید این در حالی است که هم اکنون 9 پروژه عملیات اجرایی شان خوب پیش می رود و 23 پروژه استانی نیز در مناطق ثامن و منطقه 4 و 8 شهرداری مشهد فعال است.

عابدی با بیان اینکه 360هکتار بافت پیرامون حرم و هزار و 200 هکتار فضای حسینیه هایی پیرامون بارگاه رضوی آماده عملیات ساخت زائرسرا است خاطرنشان کرد: حسینیه هایی که علاقمند باشند طبقات بالای انها تبدیل به زائرسراشود پروانه ساخت رایگان دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون 50 پروژه حسینیه عملیات ساخت زائرسرا را شروع نموده است و چنان چه مدیران زائرسراهای استانها به تعهدات پروژه ساخت و ساز در زمان مقرر پایبند باشند در خواست زمین اضافی انان پذیرفته می شود و 199مترزمین اضافی برای توسعه بیشتر زائرسراهایی که مشمول طرح هستند اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.