معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه ناباروان در انتظار تصویب شورای عالی بیمه به سر می‌برد.

محمد علی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحت پوشش قرار دادن داروهای ناباروری در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان تامین اجتماعی و... منعقد شد که در این راستا داروها به بیماران نابارور به صورت رایگان ارائه داده شد و در قالب این تفاهم نامه منابع آن را از وزارت بهداشت دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: اگر در سال جدید وزارت بهداشت این تفاهم نامه‌ را مجددا منعقد، که البته مقدمات آن فراهم شده است، در سال جاری نیز مانند سال گذشته داروهای ناباروری را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

همتی ادامه داد: ما کاملا هماهنگ و مطابق با مصوبات شورای عالی بیمه حرکت می‌کنیم و تا زمانی که در شورای عالی بیمه خدمتی مصوب نشود، جزو بسته و پایه خدمتی معرفی نخواهد شد، ولی با تفاهم نامه‌ای که با وزارت بهداشت منعقد می‌کنیم، در واقع هزینه داروهای ناباروری از سوی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و ما نیز این خدمات را به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهیم.

وی با بیان این که این مصوبات و انعقاد تفاهم نامه باید مسیر‌های قانونی خود را طی کند، گفت: وزارت بهداشت، وزارت رفاه، نمایندگی که در شورای عالی بیمه ناظر و صاحب رای هستند، باید این موضوع را از طریق منابع رسمی خود به شورای عالی بیمه ارائه دهند تا مورد تصویب قرار گرفته و عملیات اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار