برنده مزایده واگذاری سرخابی‌ها این هفته در حالی مشخص خواهد شد که احتمال می‎رود تیم‎های فوتبال سایپا و پیکان در صورتیکه برندگان مزایده سرخابی‎ها خودروسازان باشند از رده خارج و یا اینکه واگذار شوند زیرا طبق قانون دو تیمی که در لیگ برتر فوتبال ایران فعالیت می‎کنند نمی‎توانند از یک منبع مالی استفاده کنند.

سایپا و پیکان از رده خارج می‌شوند!به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران قرار است برنده مزایده واگذاری سرخابی‌ها در همین روزها مشخص شود و این در حالی است که برای خرید پرسپولیس شرکت استیل آذین ایرانیان با حدود 332 میلیارد و 666 میلیون تومان، شرکت بهنام پیشرو کیش با حدود 329 میلیارد و 888 میلیون تومان شرکت نیوان ابتکار وابسته به خودروسازی سایپا با 290 میلیارد تومان متقاضی شده‌اند و تنها، شرکت سرمایه گذاری سمند وابسته به ایران خودرو با 290 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهان خرید استقلال است.

در این میان ابهامات زیادی در واگذاری این 2 باشگاه به شرکت‌های خودرو ساز وجود دارد.

از طرفی با توجه به وابستگی این 2 شرکت به منابع دولتی و همچنین بدهی‌های زیادی که به قطعه‎سازان دارند این سوال پیش می‎آید که آ‌یا اهلیت این 2 شرکت خودروساز از سوی مراجع ذیصلاح مورد تایید قرار می‌گیرد؟

همچنین با توجه به اینکه تیم‌های فوتبال سایپای البرز و پیکان تهران مدت‌هاست که در فوتبال کشور فعالیت می کنند و قوانینی که سازمان لیگ مبنی بر عدم حضور 2 تیم در لیگ برتر که از یک منبع مالی استفاده می‌کنند شایعاتی وجود دارد که پس از خرید این 2 باشگاه توسط خودروسازان، باشگاه سایپایی البرز و پیکان تهران واگذار خواهند شد.

باید منتظر ماند تا شاید این 2 باشگاه پر طرفدار به بخش خصوصی یا دولتی واگذار شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی جعفری پور
۱۱:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
الان سایپا و لیران خودرو خصوصی هستند ؟حالا بر فرض که خصوصی هستند هیچ بدهکاری ندارند ....یعنی قطعه سازها هیچ طلبی از این دو شرکت ندارند .و سهامدارهای این دو شرکت هیچ بدهی به بانک ندارند
United States of America
پارسا
۱۱:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
پرسپولیس، عشق دوران کودکیم و تیم محبوب بزرگسالیم، طرفدار خودرو دار شدنت نیستم
پیاده راه برو، این ماشین ها به ننگش نمییرزد
آخرین اخبار