رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و آموزش و پرورش نیز استفاده از توانمندیهای خیرین در ارتقاء آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به بهره گیری از توانمندی خیرین اظهار کرد: سند تحول بنیادین به طور مستقیم به بهره گیری از توانمندی‌های خیرین در ارتقاء کیفی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: به همین دلیل در سال گذشته با تشویق شورای مناطق مرزی از توانمندی‌های خیرین برای رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش مناطق مرزی استفاده گردید. 

وی گفت: این شورا به فعالیت‌های خاصی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در این مناطق می‌پردازد که حمایت از مدارس هیئت امنایی از همین فعالیت‌هاست و تاکنون در این خصوص 15 بازدید استانی ترتیب داده‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد بستر آموزش از راه دور برای مناطق مرزی ضرورت است و با ایجاد 2060 ساعت آموزشی کمیته‌های کمک درسی برای این مناطق برگزار گردید. 

وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی با توجه به خواستگاه‌ اجتماعی شکل می‌گیرند، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها خواستار تحصیل فرزندانشان در مدارس غیر دولتی‌اند و مدارس غیر دولتی شامل مدارس کاملا غیر دولتی ، معارف اسلامی،‌عام المنفعه می‌شوند که بر اساس تصمیم خود خانواده‌ها فرزندشان در هر یک از این مدارس قادر به تحصیل خواهند بود. 

وی افزود: با توجه به افزایش همکاری و مشارکت از سوی مردم صدور مجوز همکاری در خصوص ایجاد مدارس غیر دولتی تسهیل شده است و هدف آموزش و پرورش افزایش کیفیت آموزش در چارچوب قوانین حاکمیتی در این گونه مدارس خواهد بود.

نظارت سه مرحله ای بر عملکرد مدارس غیر دولتی
مرضیه گرد در ادامه گفت: شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش دستورالعمل جامع نظارت بر مدارس غیر دولتی در سه مرحله به تصویب رسانده و تاکنون 474 بازدید از مدارس تحت شمول بسته حمایتی تهران صورت گرفته است. 

وی افزود: از فروردین ماه 90 بازدید از مدارس غیر دولتی شهر تهران صورت گرفته که 13 مدرسه در خصوص اخذ شهریه تخلف کرده‌اند و برای آنها جرایمی در نظر گرفته شد. 

وی با بیان اینکه 5 تفاهم نامه از طرف سازمان مدارس غیر دولتی تاکنون به سرانجام رسیده است ادامه داد: یکی از مهمترین تفاهم‌نامه ها، تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان در خصوص توانمندسازی مدارس غیر دولتی بوده است. 

وی با بیان اینکه ما قول می‌دهیم به موسسانی که بهترین آموزش را برای معلمان خود را انجام دهند حمایت کنیم، تصریح کرد: این تفاهم نامه‌ها با هدف ارتقاء کیفی آموزش در مدارس غیر دولتی صورت می‌گیرد. 

واگذاری مدراس  به بخش خصوصی به معنای پولی شدن مدارس نیست 
گرد در ادامه توضیح داد: آموزش و پرورش دچار مشکلات متعددی است که حل آن بدون کمک مردم و صاحب نظران امکان پذیر نیست. 

وی در این مورد اظهار داشت: خصوصی سازی مدارس معنای متفاوتی با خصوصی سازی بخشهای صنعتی دارد و در واقع به معنی استفاده از ظرفیتهای مردمی در امر آموزش است که شامل رعایت قوانین و مقررات و گزینش معلمین وبسیاری از آیتم‌های دیگر می‌شود. 

وی یادآور شد: خصوصی سازی به معنای پولی شدن مدارس نیست و با انجام آن بار مالی به مردم تحمیل نمی‌شود بلکه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش می‌باشد.



 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار