فرهادی گفت: رتبه علمی ایران کاهش نیافته است و به زودی روند بررسی تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه رونمایی از کتاب روند تحولات شاخص‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در رابطه با رتبه علمی کشور گفت: براساس رتبه بندی isi و  اسکوپوس و وب اب ساینس نه تنها رشد علمی کشور کم نشده است بلکه یک پله بالاتر آمده چنانچه سهم از تولید علم در دنیا یک و نیم بوده و هم اکنون حتی به 1.54 رسیده و سهم ما از تولید علم در چند ماه اول 2015 میلادی بالاتر رفته است.

وی افزود: از نظر اسکوپوس 17بودیم و الان به رتبه 16 رسیده‌ایم. چنانچه در بین کشورهای غیر متعهد رتبه دوم را داریم و در بین منطقه و جهان اسلام رتبه اول را داریم. بنابراین نه تنها رتبه علمی ایران کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده است.

فرهادی در خصوص بحث روسای دانشگاه‌ها که چه زمانی معرفی می‌شوند؛ اظهار داشت:‌ فرآیند و روند بررسی تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد که انشاالله تکلیف روشن می‌شود.

وی اظهار داشت: فرآیند یعنی چگونگی بررسی و تایید صلاحیت روسا که مشخص می‌شود و به سرعت تعدادی از سرپرست‌ها تکلیفشان روشن می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار