اهالی سینما در دیدار با دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان سینما درخواست های خود را برای تعامل بیشتر سینما با صداوسیما مطرح کردند.

حبیب‌الله کاسه ساز کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص دیدار برخی سینماگران با رئیس سازمان صدا و سیما گفت: جلسه‌ی امروز شورای جامع صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با حضور دکتر محمد سرافراز و علی‌اصغر پور‌محمدی معاون سیما بسیار مثبت و روبه جلو بود و نگاهی که آقای سرافراز به مجموعه‌ی تهیه‌کنندگی و خود سینما دارد بسیار مثبت است به نظر می‌رسد که این نگاه باعث تحول بین ارتباط بین سینما و سیماست. 

وی ادامه داد: راهکار‌های ارائه شده از رئیس صداوسیما برای همبستگی و هماهنگی‌ بیشتر با سینما بسیار راهگشا خواهد بود. درخواست‌هایی هم که اعضاء و تهیه‌کننده‌ها داشتند مورد توافق آقای سرافراز با نگاه مثبتی که وی به فرهنگ و سینما دارند این توافقات قرار شد که اجرائی شوند.

کاسه ساز تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دوره جدید با حضور پور‌محمدی در مسند معاونت سیما و هم نماینده سازمان در سینما نشانه‌هایی از حضور و ورود یک تحول است و امیدوار هستیم که با نگاه مثبت فرهنگی و نگاه خوبی که سرافراز به سینما دارد شاهد تحول اساسی در این ارتباط باشیم.

این تهیه کننده اظهار داشت: درخواست‌ تهیه‌کننده‌ها مبنی بر این بود که یک شورایی مشترک ایجاد شود که این شورا ارتباط بین سینما و سیما را مستحکم‌تر کند. همچنین بحث پخش تیزرهای تلویزیونی در سیما و تخفیف‌ها و رایگان شدن آن‌ها و حمایت از ساخت فیلم در این جلسه مطرح شد.

وی بیان کرد: نگاه دکتر سرافراز به سینما نگاهی بود که سینماگران تلویزیون و مخاطب عام را در ساخت فیلم‌های سینمایی خود مد نظر قرار دهند که بتوانیم از جهت موضوع به جایی برسیم که محدودیت‌های موجود برای پخش فیلم‌های سینمایی در تولیداتمان رعایت کنیم.

کاسه ساز خاطرنشان کرد:موضوع دیگر این جلسه خرید فیلم‌های سینمایی بود که سازمان صداوسیما فیلم‌های سینمایی ما را به اندازه‌ی توانایی و بودجه‌ای که دارد برای شبکه‌ها خریداری کند.

وی در پایان گفت: همچنین در این جلسه ارتباط و استحکام قوی بین سیما و سینما مطرح شد که بتوانند هر دو مرکز فرهنگی یعنی سازمان صدا و سیما و سینما از این ارتباطات بهره‌های فرهنگی خودشان را ببرند. در مجموع دکتر سرافراز و علی اصغر پورمحمدی نقطه نظراتشان را گفتند و اعضای حاضر نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند که باعث تبادل نظرها شد و به نظر من نقطه نظرها کاملاً مثبت بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار