رئیس شورای اسلامی شهرستان پارسیان مطرح کرد : آلاینده های پارس جنوبی باعث مشکلات تنفسی مردم پارسیان شده است که باتوجه به مکاتبات فراوان با مقامات ملی و استانی پاسخی دریافت نکرده ایم .

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، جاسم بحری رئیس شورای اسلامی شهرستان پارسیان ضمن گلایه از سکوت مسئولان در قبال آلودگی های ایجاد شده بر اثر فعالیت های پتروشیمی و پالایشگاهی پارس جنوبی در عسلویه اضهار کرد : تاکنون مکاتبات فراوانی با رئیس جمهور ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بسیاری از مسئولان ملی و استانی انجام شده اما تاکنون هیچ گونه نتیجه ای حاصل نشده است .

مشکلات حاد تنفسی مردم پارسیان

به دلیل انتشار بوی گاز در منطقه پارسیان مردم با مشکلات حاد تنفسی روبه رو شده اند اما هیچکس صدای مردم اینجا را نمی شنود .

باتوجه به سلسله جبال زاگروس در طول جغرافیایی عسلویه تا پارسیان و کمانه شدن جریان باد عمده آلایندگی های جوی در منطقه پارسیان پراکنده می شود ، به دلیل غالب بودن بادهای غربی شرقی منطقه است ، لذا تمام آلودگی های حاصل از فعالیت های پارس جنوبی نصیب مردم پارسیان است .

عدم رعایت استانداردها

متاسفانه برخی از استانداردهای زیست محیطی در پارس جنوبی رعایت نمی شود ، در حالی که صنایع و واحدهای تولیدی در قبال موضوعات زیست محیطی تعهد دارند ، لذا استاندارد کردن فلزهای گازی پارس جنوبی ابتدایی ترین درخواست مردم بوده و هست .

علاوه بر استقبال از تولید و صنعت شهرستان پارسیان ، باید استانداردها رعایت کنند و به فکر سلامت مردم نیز باشند ، اما حقیقتا تاسیسات مجاور شهرستان پارسیان نسبت به وظایف خود در قبال مردم بی اعتنا است .

مردم پارسیان غیر بومی محسوب میشوند

باتوجه به امتیازاتی که صنعت پارس جنوبی به مناطق اطراف می دهد تاکنون هیچ گونه امتیازی جز در مواردی جزئی از پارس جنوبی شامل حال مردم نشده و مردم پارسیان برای اشتغال در صنایع پارس جنوبی غیر بومی محسوب می شوند .

حتی قانون هم رعایت نکردند

باتوجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و مواد قانونی مناطق پیرامون صنعت نفت باید تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری از امتیازات دو درصد ارزش افزوده برخوردار شوند که تاکنون این موضوع را رعایت نشده است .
باتوجه به توسعه فعالیت های نفتی و گازی در این منطقه که در شرقی ترین منطقه استان بوشهر و در همسایگی با بخش غربی هرمزگان واقع شده ، در شرایط آب و هوایی دچار تغییرات بسیار نامناسبی شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار