همکاری نهادهای توسعه هوانوردی کشور الزامی است

عضو کمیته سامانه‌های نوین مدیریت ترافیک‌ هوایی کشور گفت: نهادهای فعال و شرکت‌های هواپیمایی باید یک استرتژی مشخص را در شبکه هوایی داخلی و خارجی در توسعه ناوگان مقاصد پروازی دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عضو کمیته سامانه‌های نوین مدیریت ترافیک‌ هوایی ستاد توسعه فناوری‌های هوایی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به هوانوردی عمومی گفت: علی رغم آنکه وسعت سرزمینی کشورمان و گستره هوایی آن کم نیست، این زیر شاخه در هوانوردی کشورمان به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

دیجوری با بیان اینکه این رویه و فرآیندهای در نظر گرفته شده در صنعت هوایی کشور نیازمند رفع محدودیت‌هاست، ارائه تسهیلات و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب را لازم این محدودیت‌ها خواند و افزود: زیرساختی که در این زمینه هوانوردی عمومی برای کشورمان تعریف شده است زیر ساخت‌ مناسبی نیست ضمن آنکه هزینه را برای کسانی که بخواهند در این شاخه فعالیت‌ کنند بالا می‌برد و مشکلات و مسائل اجرایی خاص پیش روی خود دارد مشکلاتی که رفع آن‌ها نیازمند توجه همه مسئولان عرصه هوایی کشور است.

این مدرس دانشگاه توجه بیشتر مردم به حمل و نقل هوایی را با فرهنگسازی در حوزه هوانوردی عمومی امکان پذیر دانست و افزود: با توجه به اینکه اقبال نسبت به وسایل نقلیه عمومی دیگر به هواپیما بیشتر است باید در نظر داشت که توجه به شاخص هوانوردی عمومی می‌تواند ضمن رونق دادن و بهره برداری فرودگاه‌ها به توسعه فعالیت‌های هوانوردی کمک کند.

کارشناس کمیته سامانه‌های نوین مدیریت ترافیک هوایی ستاد توسعه هوانوردی معاونت علمی، از فراهم شدن زمینه برای تدوین طرح ملی ناوبری هوایی در این کمیته خبر داد و تاکید کرد: این کمیته‌ همان طور که از عنوانش پیداست سیاست‌گذاری و بررسی‌ها را در راستای تکمیل سامانه هوانوردی کشور انجام می‌دهد و ضمن شناسایی نقیضه‌های موجود برای رفع آ‌نها، برنامه ریزی‌های لازم را صورت می‌دهد.

وی درباره این طرح ادامه داد: طرح ملی ناوبری هوایی، در قالب همکاری و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی که بر عهده کشور گذاشته شده دنبال می‌شود و این طرح الزاماتی که در طرح جهانی ناوبری هواپیمایی پیش بینی شده را دنبال می‌کند و در ستاد توسعه فناوری هوایی در قالب همکاری و هماهنگی با نهادهای بین‌المللی، تجهیز فرودگاه‌ها و فضاهای هوانوردی کشور، برنامه ریزی برای بهره گیری از فناوری‌های متداول پیشرفته و به روز دنیا را برای پیشرفت صنعت‌ هوایی کشور دنبال می‌کنیم.

دیجوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و هدایت آ‌ن‌ها را از مسائل اساسی مورد نیاز کشور برای توسعه صنعت هوایی کشور عنوان کرد و گفت: در نخستین گام ابتدا باید زیر ساخت‌های حامی صنعت هوانوردی کشور تقویت شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار