رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به تعداد کودکان مبتلا به دیابت در کشور گفت: 50 هزار کودک بین سنین صفر تا 14 سال به بیماری دیابت مبتلا هستند.

اسد الله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعداد کودکان مبتلا به دیابت در کشور اظهار کرد: آمار دقیقی در خصوص تعداد کودکان مبتلا به دیابت وجود ندارد اما آنچه مسلم است این است که 50 هزار کودک بین 0 تا 14 سال به این بیماری مبتلا هستند.

وی افزود: در صورتیکه قند خون فرد کنترل نشود و افت شدیدی کند، می‌تواند خطر مرگ را برای وی به همراه داشته باشد این مسئله در قند خون شدید اتفاق می‌افتد. 

عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: افرادی که برای کنترل دیابت خود، انسولین تزریق می‌کنند باید در زمینه علائم و کنترل این بیماری آموزش ببینند به خصوص والدین کودکان مبتلا به قند خون در این زمینه آگاهی‌های لازم را پیدا کنند. 

رجب در خصوص علائم افت قند خون بیان کرد: افت قند خون خفیف با گرسنگی همراه است و نوع متوسط آن علاوه بر گرسنگی، رنگ پریدگی، لرزش دست و عرق سرد را دارد در صورتی که به این نوع دیابت توجه نشود می‌تواند یهوشی را برای فرد ایجاد کند. 

وی تصریح کرد: آمپول گلوبان بر خلاف انسولین عمل می‌کند و میزان قند خون افراد را افزایش می‌دهد هر فردی که انسولین تزریق می‌کند نیز می‌تواند از آمپول گلوبان بهره ببرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار