وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد تروریست تهدیدکننده واشینگتن ، آموزش‌های خود را در همین کشور دریافت کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ فرمانده یکی از واحدهای نخبه نظامی تاجیکستان پس از پیوستن به داعش پیامی ویدیوئی منتشر و آمریکا را تهدید به عملیات تروریستی کرد. مقامات وزارت خارجه آمریکا اذعان کردند این فرد در خاک آمریکا و بوسیله "بلک واتر" آموزش‌های ویژه نظامی را پشت سر گذاشته بود.

سرهنگ "گل‌مراد خالیموف،" فرمانده نیروهای ویژه وزارت کشور تاجیکستان اواخر ماه آوریل (اردیبهشت) ناپدید شد. برخی از خویشاوندان وی مدعی شدند "خالیموف" به سفر کاری رفته است. اما حالا شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد او به داعش ملحق شده و در سوریه به سر می‌برد. فیلم ویدئویی از  "خالیموف" به‌ شکل آنلاین پخش شد که او را با لباس مشکی به سبک داعش نشان داده می‌داد. " خالیموف" در این فیلم اذعان کرد به داعش پیوسته است. به این ترتیب، او یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقام‌ها از منطقه آسیای مرکزی است که به داعش ملحق شده است.

"خالیموف" آموزش‌هایی از سوی ارتش روسیه و آمریکا دیده بود. او در سالهای 2003 تا 2014 (82 تا 93) در پنج دوره آموزشی ضد تروریسم در آمریکا و تاجیکستان شرکت کرد. " خالیموف" در فیلم ویدیوئی خود با الفاظی نامناسب گفت: گوش کنید خوک‌های آمریکایی، من تا به حال 3 مرتبه در تمرینات نظامی شما شرکت کرده‌ام و می‌دانم چطور سربازان را آموزش می‌دهید تا مسلمانان را بکشند. حالا منتظر پاسخ ما باشید.

آمریکا و ترکیه 19 فوریه گذشته (30 بهمن 93) تفاهمنامه‌ای برای آموزش و تجهیز نظامی مخالفاندولتی در سوریه امضا کردند. این دو کشور مدعی شدند با این روش حملات تروریستها مهار و متعادل‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار