منابع آگاه در بندر جيبوتی اعلام کردند کمک‌های بشردوستانه ارسال شده برای مردم يمن به بازرگانانی در کشورهای آفريقايی و عربی فروخته می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانِِ؛ به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ، يک پايگاه اينترنتي وابسته به اخوان المسلمين يمن از رسوايي و فساد بزرگ در کميته امدادرساني يمن پرده برداشت.  
پايگاه اينترنتي «عدن الغد» وابسته به اخوان المسلمين يمن به نقل از منابعي در بندر جيبوتي اعلام کرد بخش گسترده اي از کمکهاي بين المللي که به يمن ارائه شده است به بازرگانان چند کشور آفريقايي و عربي فروخته شده است.  
اين منابع اضافه کردند هرج و مرج و بي نظمي که بر عمليات کمک رساني حاکم است به مسئولان برجسته کميته امدادرسان اجازه داده است در معاملاتي به ارزش صدها ميليون دلار از طريق فروش کامل محموله کشتيهاي کمک رساني به تجار محلي در کنيا، آفريقاي جنوبي و مصر ميليونها دلار به دست آورند.  
اين منابع افزودند اين معامله هاي گسترده در چهار هفته گذشته در بندر جيبوتي صورت گرفته است و طرفهايي در کميته امدادرساني يمن مقادير گسترده اي از کمکهاي غذايي را فروخته اند و با جعل اسناد وانمود کرده اند اين کمکها در راه تخليه محموله ها در عدن و الحديده هستند درحالي که اين کمکها به عنوان محموله هاي تجاري براي تخليه به بنادر آفريقايي و عربي راهي شده اند.  
اين منابع افزودند مسئولاني در کميته امدادرساني که در اين اقدام دست دارند با اسناد جعلي نشان داده اند دهها کشتي به بنادر عدن و الحديده رسيده و مدعي شده اند اين کمکها بين آسيب ديدگان در يمن توزيع شده است در حالي که از اين طريق ميليونها دلار از فروش غيرقانوني اين کمکها به دست آورده اند.  
از جمله شواهدي که اين اتهامات را ثابت مي کند اين است که اين کميته روز پنجشنبه اعلام کرد تاکنون 173 کشتي کمکهاي بشردوستانه به بنادر يمن رسيده است درحالي که پيگيري اين موضوع از بندر عدن نشان مي دهد تنها سه يا چهار کشتي حامل کمکهاي غذايي به اين بندر رسيده است و آنها نيز از طريقي غير از کميته امدادرسان يمن به عدن ارسال شده است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار