نیروهای نظامی کنیا در نبرد با تروریستهای الشباب، یکی از اعضای اروپایی این گروه را از پای درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حمله دو روز پیش تروریستهای الشباب به پایگاهی نظامی در کنیا، 11 تروریست کشته شدند. مقامات کنیا اعلام کردند یکی از این افراد، تروریستی انگلیسی به نام "توماس اوانس" بوده است.

نیروهای نظامی کنیا موفق به عقب راندن تروریستهای الشباب شدند؛ اما دو سرباز کنیایی نیز در تبادل آتش جان خود را از دست دادند. سخنگوی نیروی دفاعی کنیا اعلام کرد: این پیروزی بزرگی مقابل گروه تروریستی الشباب بود زیرا توانستیم "عثمان عیسی" معروف به "شیروا" از فرماندهان الشباب را به هلاکت برسانیم. همچنین "توماس ایوانس" جوان انگلیسی که از سن 19 سالگی به این گروه تروریستی ملحق شده بود نیز در میان کشته‌شدگان به چشم می‌خورد. این تروریست انگلیسی پس از عضویت در الشباب نام "عبدالحکیم" را برای خود برگزیده بود. هویت قطعی وی پس از آزمایش دی‌ان‌ای تایید می‌شود.

الشباب در قسمتهای غربی سومالی فعالیت می‌کند و در سالهای اخیر در کشورهای مختلف آفریقایی به ویژه کنیا چند عملیات تروریستی انجام داده‌اند. 
کنیا بارها مورد حمله تروریستی گروه الشباب قرار گرفته است و در آخرین مورد، آوریل گذشته (فروردین) 150 دانشجوی شهر گاریسا به دست تروریستها کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار