تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری تور ویژه زائرین بیت امام (ره) به امامزاده صالح

مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی منطقه یک گفت: تور ویژه زیارتی روزهای 14 و 15 خرداد ماه برای زائرین بیت امام(ره) به امامزاده صالح برگزار می شود و مرکز رفاه در جهت کمک به مستمندان و فقرا برنامه‌های وسیعی را در منطقه یک در نظر گرفته است.

مجید سعادتمندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: در جهت کمک به مستمندان و فقرا برنامه‌های وسیعی برای ماه مبارک رمضان همچون بسیج نیروهای اجتماعی، افطاری، توزیعع نان صلواتی، توزیع ارزاق،‌رسیدگی به ایتام و سرپرست خانواده‌ها و جشن گلریزان که جزء‌ تدابیر قالیباف شهردار تهران است در نظر گرفته شده است. 
 
وی در ادامه گفت: دو تور شناخت مشاغل دانش آموزی برای پایه دوم دبیرستان که از جمله برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان است برگزار می‌شود. 
 
سعادتمندی اظهار کرد: کمک‌های مناسبتی برای معلولان، بیماران خاص و در راه ماندگان و حادثه دیدگان تا پایان سال 94 توسط مرکز خدمات و رفاه اجتماعی انجام می‌شود همچنین همه نواحی منطقه یک موظف هستند در این زمینه فعالیت کنند. 


اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

آموزش های خط سفید به شهروندان منطقه 3

همزمان با اجرای طرح خط سفید در شهر تهران و به موازات اجرای عملیات اصلاح زیر ساخت های ترافیکی معابر منطقه3، آموزش های فرهنگی "خط سفید" به شهروندان منطقه 3 تهران ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی فغانی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 3 با اشاره به اجرای طرح خط سفید دراین منطقه اظهارکرد: موضوع آشنایی شهروندان با طرح خط سفید دارای اهمیت ویژه ای  است.

 وی افزود: در صورت عدم آگاهی شهروندان از ضوابط و مقررات حاکم در طرح خط سفید و عدم رعایت این قوانین، نتایج مطلوب از اجرای طرح حاصل نخواهد شد و برخورد قانونی با متخلفین ناآشنا با قوانین نیز در فراگیری شهروندان موثر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 خاطرتصریح کرد: آموزش اهداف پروژه خط سفید و نحوه اجرای آن به شهروندان محترم منطقه اقدامات فرهنگی این معاونت در زمینه "خط سفید" است.

فغانی مطرح کرد: برنامه های متنوعی جهت بهره مندی طیف وسیع مخاطبان تهیه و اجرا شده است که شامل برگزاری همایش های آموزش رانندگان اتوبوس و تاکسی منطقه به عنوان سفیران طرح خط سفید، اجرای نمایش های ترافیکی با موضوع خط سفید در مدارس ابتدایی منطقه است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش غیر حضوری پرسنل منطقه ، آموزش شهروندان در سرای محلات منطقه ، نصب تبلیغات محیطی و توزیع بروشور در سطح منطقه با مضمون خط سفید و آسمان آبی ، زمین پاک ،برگزاری نمایش مردان سفید پوش در معابر ولیعصر و میرداماد ،برپایی غرفه آموزشی آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید در نمایشگاه سلامت در بوستان آب و آتش به مدت یک هفته و مصاحبه با رسانه ها جهت تبیین طرح با حضور کارشناسان منطقه انجام شده است.  

وی اشاره کرد: به موازات اجرای برنامه های فوق اقلام فرهنگی شامل کتاب ، بروشور ، لوح فشرده و ... حاوی مطالب آموزشی در قالب پروژه خط سفید تهیه و در بین مخاطبین توزیع شد.

فغانی افزود: بازی های شاد با مضمون آموزش قوانین خط سفید به کودکان و دانش آموزان طراحی و اجرا شد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3درپایان گفت: با توجه به بازخورد مثبت اقدامات یاد شده و ضرورت استمرار فرهنگ سازی ترافیکی ، این منطقه در نظر دارد نسبت به تداوم فعالیتهای فرهنگی ترافیکی مجدانه تلاش کند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

شناسایی نیازمندان منطقه 4 در آستانه ماه مبارک رمضان

شهردار منطقه 4 گفت: در استانه ماه مبارک رمضان نیازمندان محلات منطقه شناسایی می شوند.

سید امیر عباس بهاری شهردار منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ،  اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح شناسایی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و جایگاه آنها در جامعه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح از دیروز در منطقه 4 کلید خورده و تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بهاری تصریح کرد: دراین طرح قرار است نیازهای ضروری افراد نیازمند از قبیل برنج، روغن و شکر و پوشاک در ماه مبارک رمضان تامین شود.

شهردار منطقه 4 در پایان گفت: در خصوص اجرای این طرح جلسه‌ای با مجمع خیرین منطقه برگزار شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

برگزاری کارگاه آموزشی پیشتازان خط سفید در منطقه6

رئیس اداره تاکسیرانی منطقه 6 از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه سفیران پیشتاز خط سفید در پارک آموزش ترافیک خبر داد.

 علیرضا پورآذر رئیس اداره تاکسیرانی منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد:‌در جهت فرهنگ سازی و گسترش سطح آگاهی رانندگان خصوصا تاکسیرانان در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نحوه صحیح به کار گیری آن و با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می شود. 

وی در ادامه افزود: تاکنون 160 نفر از رانندگان آموزش‌هایی در خصوص رعایت نظام اجتماعی، رانندگی ایمن، نحوه رفتار و برخورد صحیح با مسافران، به روز رسانی قوانین و نحوه پوشش مناسب کار خود را توسط آموزشگران دریافت کردند. 

رئیس اداره تاکسیرانی منطقه گفت: آشنایی رانندگان با طرح خط سفید، آموزش و ترویج این طرح از اهداف مهم برپایی این کارگاه آموزشی است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


وجوه شش گانه رهبری حضرت امام خمینی(ره) در محلات منطقه 10 معرفی می‌شوند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهرداری برنامه‌های مشتمل بر مکتب، هنر، فتح الفتوح را در سطح محلات تدارک دیده است.

جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: تحقق آرمان‌ها و اهداف بینان گذار جمهوری اسلامی ایران به نسل‌های جوان یک وظیفه همگانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی از قبیل تور تهران گردی جهت بازدید زائران و شهروندان از حرم  مطهر و اماکن زیارتی شهر تهران، شب‌های شعر و خاطره در مراکز فرهنگی، مسابقات فرهنگی و... از نهم تا چهاردهم خرداد ماه در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 تصریح کرد: برگزاری نشست‌های معرفتی همراه با تریبون آزاد و سخنرانی با محوریت ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) در سرای محلات از دیگر برنامه‌های اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری است.

حسینی در پایان گفت:‌برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر امام دل ها در مراکز فرهنگی و تجهیز کتابخانه‌های سطح منطقه به آثار و تالیفات امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) اجرا می‌شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار