محمد رضا ماندگاران گفت: هدف اصلی برنامه «امشب» ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است و شبهات دکور این برنامه و کنسرت خارجی تا حدودی شیطنت رسانه‌ها بود.

«امشب» الگو برداری از برنامه خاصی نیستبه گزارش باشگاه خبرنگاران؛ چند وقتی بود که جای خالی برنامه گفتگو محور شبانه در شبکه 1 سیما به چشم می‌خورد برنامه «امشب» با اجرای سید علی‌ ضیا چند روزی است که از این شبکه به روی آنتن می‌رود. تجربه نشان داده که هرگاه برنامه‌ای به موفقیت دست می‌یابد حواشی برای آن ساخته می‌شود و «امشب» نیز از این قاعده مستثنی نبود به دنبال همین صحبت‌ها گفتگویی با محمدرضا ماندگاران تهیه‌کننده این برنامه ترتیب دادیم:

*ایده‌ی ساخت «امشب» از کجا به ذهن شما رسید؟
مدت‌ها بود که شبکه 1 سیما یک برنامه گفتگو محور شبانه نداشت و این نیاز حس می‌شد ما هم تصمیم گرفتیم یک برنامه‌ای که بتواند اوقات شب بیداران را غنی کند بسازیم.

*هدف اصلی شما در امشب و رویکرد این برنامه چیست؟

اولویت اول برنامه‌ی ما ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است.

*مهمان‌های برنامه‌ی خود را بر چه اساسی انتخاب می‌کنید؟

ما یک تیم پژوهشی داریم که از سر دبیران نشریه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف و جامعه شناسان تشکیل می‌شود. آن‌ها به دنبال افرادی که در زندگی موفق عمل کرده‌اند و در ویژگی‌هایی ممتاز هستند برای حضور در «امشب» دعوت می‌کنند. وظیفه‌ی تمام برنامه‌های رسانه دعوت از مردم ایران برای حضور در برنامه‌ها است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. طبیعی است که هر برنامه‌ای برای موفق شدن باید از افراد جدید استفاده کند اما مهم‌تر از آن همزار‌پنداری است مردم با مهمانان می‌کنند.

*تا به امروز مردم با کدام یک از مهمانان شما ارتباط بیشتری بر قرار کردند؟

محمود گل بادام که از 200 کیلومتری روستایی در نزدیکی بیرجند آمده بودند مخاطبان زیادی را به خود علاقه‌مند کردند. رفت و آمد آن‌ها بسیار سخت بود و مشکلات فراوانی برای پشت دوربین آمدن داشتند اما ما به خاطر مردم تمام مشکلات را به جان خریدیم و آن‌ها را دعوت کردیم. خدا را شکر می‌کنم که مردم هم از این مهمانان استقبال کردند.

*صحبت کردن با افراد عام جامعه سبک ویژه‌ی خود را می‌خواهد. چه شد که علی ضیا را برای اجرای برنامه انتخاب کردید؟

بعد از برنامه‌ی تحویل سال شبکه‌ 1 قرار شد که علی ضیا از شبکه 3 به 1 منتقل شد. ضیا جزو مجریان پر توان سازمان است و هر تیم برنامه‌سازی علاقه‌مند به همکاری با ایشان است.

*در مورد دکور برنامه که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامونش است کمی توضیح دهید؟

برای ساختن هر برناه‌ای برنامه‌سازان به چند طراح دکور سفارش‌ کار می‌دهند و پس از تائید‌هایی یکی از آن‌ها را اجرا می‌کنند ما هم برای استفاده از هارمونی درست رنگ‌ها از آباژورها لامپ‌های قدیمی تعبیه شده که نشان دهنده‌ی حرکت از سنت به مدرنیته و بازگشت به سنت است.

از آنجایی که بحث رنگ در برنامه‌های شبانه امر مهمی است از آباژورهایی استفاده نکردیم و بعداً متوجه شدیم در یکی از کنسرت‌های خارجی از آباژور البته هارمونی رنگ متفاوت و متنوع بیشتر نسبت به ما کار شده است که شیطنت بعضی از رسانه‌ها این موضوع را برجسته کرد. اصل دکور ما استیج و کف آن است اما، با این حال ما روی دکور «امشب» اصلاحاتی را خواهیم انجام داد.

*برنامه‌ی «امشب» می‌تواند از مخاطبانی که تا آن ساعت شب بیدار می‌مانند را راضی نگهدارد؟

وظیفه‌ی رسانه در شب بیدار نگه‌داشتن مردم نیست بهینه‌سازی اوقات بیداری مردم است. خوشبختانه طی تماس‌های روابط عمومی و پیامک‌هایی که به دست ما رسیده مردم از برنامه رضایت دارند.

*بخش‌های جدید به برنامه‌ی خود اضافه نمی‌کنید؟

ما یکسری آیتم از یک روز زندگی هنرمندان داریم که هنوز قسمت‌های زیادی از آن به روی آنتن نرفته است همچنین بخش‌های طنزی آماده کرده‌ایم که به زودی به نمایش در خواهد آمد.

*چقدر از سوژه‌های مردمی در برنامه «امشب» استفاده می‌کیند؟

به زودی سایت برنامه راه خواهد افتاد و از نظرات و سوژه‌های مردم حداکثر استفاده خواهد شد.

*خطاب به تماشاگران «امشب» چه حرفی دارید؟

از همه‌ی رسانه‌های می‌خواهم که به مفهوم و محتوای برنامه‌ها بیشتر از ظاهر و لوکیشن آن توجه کنند و بدانند در اتفاق پیش آمده برای  دکور عمدی نبوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۸:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام.برنامه خوبیه آقای ضیا یبار با اجرای ویتامین سه ساعت هفت صبح ثابت کردن که مجری توانمندی هستن.شباهت دکور برنامه با دکور کنسرت ادل هم فکرنکنم زیاد عجیب باشه خب احتمال داره شبیهشم باشه.اتفاقا دکور برنامه جالبه.
آخرین اخبار