بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با تقویت ترس، استرس و اضطراب باعث تاثیر در قبولی خود می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ هنگامی که به حال و هوای امتحان نزدیک می‌شوید خیلی از دانش آموزان و دانشجویان بسیاری از سوال‌های ناخوشایندی را در ذهن خود تکرار می‌کنند. سوال‌هایی مثل آیا امتحان سخت است؟ اگر قبول نشوم جواب خانواده‌ام را چه بدهم؟ و خیلی از مواردی که باعث می‌شود در سرنوشت فرد تاثیر بگذارد.

حسین ابراهیمی مقدم متخصص روانپزشک در این باره می‌گوید: بعضی از افراد هنگام امتحان شرایط ناخوشایندی را در ذهن خود مرور می‌کنند به عبارت دیگر خیلی از افراد قبل از امتحان بر این باور هستند که امتحان سخت است و نمی‌توانند پاسخگوی آن باشند این افراد حتی به محض مواجه شدن با یک سوال سخت دیگر قادر به پاسخگویی نیستند.

وی ادامه داد: از طرفی بعضی از افراد به علت این که همواره احساس می‌کنند زیر ذره بین قرار دارند دچار اضطراب می‌شوند.

این متخصص روانپزشک بیان کرد: این افراد می‌توانند با ایجاد ارتباط معنوی بین خودشان و خدای خود باعث تقویت آرامش بیشتر شوند.

چه کنیم تا امتحان خوبی داشته باشیم
ابراهیمی مقدم گفت: برای این که فرد امتحان مناسبی داشته باشد تغذیه سالم، خواب کافی، ورزش کافی و ایجاد خانواده گرم و صمیمی همگی از جمله مواردی است که باعث کاهش اضطراب فرد می‌شود.

تذکر پزشک روانپزشک به خانواده‌ها

ابراهیمی مقدم تذکر داد: خانواده‌ها علاوه بر ایجاد محیط گرم و صمیمی باید از مقایسه فرزند خود با دیگران اجتناب کنند و برای تقویت اعتماد به نفس فرزندان خود تلاش کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار