مجموعه‌ی انیمیشنی «تاریخ از این ور» با بازیابی روایت دوران تاریخی ایران از شبکه دو سیما پخش می شود.

مسعود صفوی تهیه‌کننده‌ی مجموعه انیمیشنی «شکرستان» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: انیمیشن «تاریخ از این ور» در 52 قسمت 21 دقیقه تهیه و تولید شده است. ساخت این انیمیشن 4 سال طول کشید و این سختی کار فقط بخاطر پیوند تاریخ و فضای انیمیشنی طنز است.

تهیه‌کننده‌ مجموعه انیمیشنی «شکرستان» در ادامه افزود: «تاریخ ایران از این ور» به روایت و آموزش دوران تاریخی طاهر، عطار نیشابنوری، شاه عباس اول (شاه شبستان)، سلطان حسین بایقرا و همراهان و ...می‌پردازد.

وی در ادامه بیان کرد: مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» با 400 کارکتر و فضایی موزیکال سعی دارد مخاطبین بین 8 تا 12 سال و خانوداه‌ها را در سفر تاریخ و قصه‌ها ایران همراه کند.

صفوی از تفاوت‌های «شکرستان» و «تاریخ از این ور» بیان کرد: سری اول «شکرستان» قصه‌های فولکور ایرانی را روایت می‌کرد و در قسمت‌های بعد داستان‌ها و حتی کاراکترها به روز شدند و یک قصه سرایی داریم اما در انیمیشن «تاریخ از این ور» تاریخ سرایی می‌کند و به بازیابی تمام وقایع تاریخی می‌پردازد.

وی در آخر افزود: مجموعه انیمیشنی «تاریخ از این ‌ور» یک کار کاملاً ایرانی با موسیقی به روز شده فاخر ایرانی است، این مجموعه انیمیشنی جمعه‌ها ساعت 11:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

گفتنی است؛عوامل مجموعه انیمیشنی «تاریخ از این ور» اصغرصفار و (کارگردان)، افسانه بخشی، فائزه کشاورزیان، سید جواد رهنما، سارا خاکزاد، صنم امامی، نوید فیروز، امین ملکیان، محسن رضایی، مهدی اسماعیلی (نویسنده)، محمد مهدی احمدی، مهتاب وکیل، حمید محمدی، نورا شمیع‌زاده، محمد نورالدین، هاجر عدبی، رویا استادیان، کاظم میر احمدی، امین فرجادی، حسین حسین‌شاهی، امیر حسین تجسمی، ندا محمدیان، نسیم قاسم‌زاده، جواد قربانپور (انیماتور) و فرهاد صفار (موسیقی) هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
واقعاً زحمت های این عزیزان جای تشکر و قدردانی ویژه دارد و ای کاش مسئولین بودجه ی خود را به جای خرید و دوبله ی کارتون های سراسر خشونت و بد آموزی خارجی ، صرف تهیه ی برنامه های آموزنده و خاطره انگیز ایرانی بکنند که در این صورت برنامه سازان قادرند میلیون ها نکته ی آموزنده ی اخلاقی ، مذهبی، فرهنگی ، علمی و . . . در قالب داستان های زیبا در وجود نسل های آینده نهادینه سازند؛ این یعنی تلاش برای پیروزی در جبهه ی فرهنگی .
آخرین اخبار