والدین دو دانش آموز حادثه شین آباد از کندی روند درمان و مشکلات ایاب و ذهاب مربوط به درمان این دانش آموزان گلایه دارند.

گلایه‌ والدین دانش آموزان شین آبادی از کندی روند درمانبه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، با گذشت چند سال از حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه‌ای در شین آباد، هنوز دانش آموزان و والدین آنها در خصوص مشکلات درمانی، دریافت مستمری و مشکلات رفت و آمد درگیری دارند.

یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد در این‌باره اینگونه توضیح می‌دهد :اگرچه مشکلات درمانی فرزندم تا حدی کاهش یافته است و پس از دو عمل جراحی، اکنون در بیمارستان فاطمه زهرا (س) از سوی پزشک متخصص در حال درمان است اما به نظر من روند درمان به خوبی گذشته از سوی مسئولین دنبال نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: ما باید ماهی چندین بار از شین آباد به تهران بیاییم و هزینه‌ی رفت و آمد برایمان بسیار سنگین است. البته شرایط فرزندم بهتر است اما نسبت به دو سال قبل پیگیری‌ها از سوی مسئولین کمتر شده است.

يدر این دانش آموز آسیب دیده گفت: آموزش و پرورش فقط هزینه ایاب و ذهابی را می‌دهد که در ازای آن باید بلیط وسیله نقلیه ارائه کنیم و اگر با وسیله شخصی خود رفت و آمد کنیم، در قبال آن پولی به ما داده نمی‌شود.

راک در توضیح پیگیری‌هایش نزد مسئولان اظهار داشت: در همین زمینه ملاقاتی با آقای نوبخت داشتم و از سوی ایشان فردی ما را در بیمارستان فاطمه زهرا همراهی می‌کند اما با توجه به اینکه روند درمان کند است به نظر می‌رسد درمان این کودکان بیش از بیست سال به طول انجامد.

مسئولین قول انتقال دخترم به آلمان را داده‌اند

راک سخنانش را اینگونه به پایان برد، با توجه به مشکلاتی که فرزندم به لحاظ جسمی دارد، دکتر فاطمی قول اعزام دخترم به کشور آلمان را داده‌ا و ما امیدواریم این موضوع با جدیت مسئولین پیگیری شود.

سیدمحمد شادکام پدر سعیده شادکام از دیگر دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی در خصوص بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش نسبت به وضعیت فرزندش گلایه کرد و گفت: برای روند درمان مجبوریم هفته‌ای یک بار به تهران سفر کنیم و به همین دلیل فرزندم به لحاظ تحصیلی با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد:‌ اگرچه مسئولان همکاری می‌کنند اما روند درمان روز به روز کندتر می‌شود، برای نمونه فرزندم امروز برای یک تزریق 14 ساعت معطل شد تا دکتر از جلسه آمد و تزریق دانش آموزان حادثه دیده را انجام داد.

شادگام هم مثل ژدر آمنه راک تصریح کرد: مشکلات رفت و آمد بسیار زیاد است و باید فاکتور ماشین یا هواپیما را ارائه دهیم در غیر این صورت حمایتی در این خصوص از ما نمی‌شود و قبلا آموزش و پرورش به ما مامور می‌داد که همراه ما بود اما الان نه از مامور خبری است و نه ماشین در اختیار ما می‌گذارند.

وی با اعلام رضایت و قدردانی از زحمات کادر درمان بخصوص دکتر فاطمی تشکر می‌کنم، افزود: حادثه‌ای که برای فرزندان ما رخ داده است، در یک محیط دولتی بوده و لذا ما توقع داریم آموزش و پرورش مستمری بچه‌ها را بدهد که هنوز در این خصوص کاری نکرده‌اند.

پروسه درمان دانش آموزان شین آباد زمان بر است

در همین زمینه "احمدی نیاز" وکیل تعدادی از دانش آموزان حادثه شین آباد در ادامه اظهار کرد: این دانش آموزان اکنون در بیمارستان محب کوثر و حضرت فاطمه الزهرا(س) در حال درمان هستند اما باید توجه داشت که درمان آنها پروسه‌ای زمان بر است و ممکن است به بیش از 10 سال هم به طول انجامد.

وی ادامه داد:‌ دولت آمادگی خود را برای حمایت از این دانش آموزن اعلام کرده است و در صورت نیاز برخی از آنها به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

احمدی‌نیاز با اشاره به اینکه دکتر فاطمی سرپرست تیم جراحی پیگیر روند درمان دانش آموزان حادثه دیده است، ادامه داد: تعداد دانش آموزان زیاد است و ممکن است زمان بندی درمانی آنها با تاخیر صورت گیرد البته باید تشریفات اداری در خصوص این دانش آموزان با توجه به مشکلات عدیده‌ای که دارند کوتاه شود.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه ایاب و ذهاب از شین آباد به تهران در مورد این دانش آموزان چگونه پرداخت می‌شود، پاسخ داد: صد در صد هزینه ایاب و ذهاب باید به آنها پرداخت شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

گزارش: طیبه کارگر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۶:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
متاسفانه اين بچه ها چند ساله كه داره با هاشون بازي ميشه .