یک روان‌شناس گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از لوس شدن کودک این است که پدر و مادر در عین محبت با او قاطعانه برخورد کنند تا کودک از محبت آنها سوء استفاده نکند.

ربابه غفارتبریزی روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دلایل لوس شدن کودک تک فرزند بدون او است، اظهار کرد: کودکانی که تک فرزند هستند هر آنچه می‌خواهند در اختیارشان قرار می‌گیرد و بنابراین لوس می‌شوند .

همچنین والدینی که دوست دارند سرویس بدهند و در مقابل سرویس نخواهند در لوس شدن کودک نقش مهمی دارند.

وی افزود: والدین برای جلوگیری از لوس شدن کودک خود باید یکسرس قواعد رفتاری تنظیم کنند و با زبان کودکانه با او در میان بگذارند و به او بگویند اگر چنین کاری انجام دهی از فلان چیز محروم می‌شوی.

غفار تبریزی با بیان اینکه تشویق کارهای خوب از تنبیه کارهای بد موثرتر خواهد بود، تصریح کرد: بهتر است کودک را برای انجام کارهای خوب تشویق کرد و در مقابل سه تشویق از یک تنبیه استفاده کرد بعنوان مثال اگر کودک سه کار خوب انجام داد برای او آنچه را که دوست دارد خریده شود.

وی ادامه داد: یکی از راههای جلوگیری از لوس شدن کودک این است که پدر و مادر در عین محبت با او قاطعانه برخورد کنند تا کودک از محبت آنها سوء استفاده نکند و باید دانست رفتارهای بد یاد گرفته شده توسط او باید شرطی زدایی شوند اما تغییر باید به آهستگی و نه یکباره صورت گیرد.

این روانشناس در پایان اذعان کرد: سرشت کودکان عامل مهمی در لوس شدن آنها به شمار می‌رود اما سرشت کودک را یک پدر و مادر خوب در صورتی که او را درست تربیت کنند می‌تواند تعدیل کنند و نکته کلیدی آن است که برای تربیت فرزند والدین در عین عشق به او باید منطق را بر احساس خود حاکم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار