یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به معرفی نسل جدیدی از یوپی اس‌های مخصوص مراکز داده به بازار کشور شده است.

به گزارش خبرنگار علمی و فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، این خانواده از یوپی‌اس‌های مراکز داده که طراحی و تولید آن‌ها به طور کامل در داخل کشور و توسط شرکت  تحقیقات الکترونیک فطروسی انجام شده است بر اساس یک کاملا منعطف و قابل توسعه به صورت ماژولار در واحدهای 4OKVA و با راندمان بسیار بالای 96 درصد تولید و طی سه ماه گذشته به بازار عرضه شده است.

ساختار ماژولار و طراحی ویژه این تجهیزات به گونه‌ای است که دستیابی به تراکم فوق العاده زیاد 4OKVA به ازای هر 13 سانتی متر از ارتفاع راک 19 اینچ امکان پذیر شده است.  این ابعاد عملا پر تراکم‌ترین یوپی اس ماژولار حال حاضر در جهان است. 

امروزه یوپی اس‌های مراکز داده تقریبا به صورت کامل توسط شرکت‌های بزرگ اروپایی غربی و آمریکا تولید می شوند این برای اولین بار است که خانواده‌ کاملی از یو پی اس‌های مخصوص مراکز داده توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود. 

کلیه یوپی اس‌های مخصوص مراکز داده با روش‌های آشکار و پنهان متعددی ماهیتا قابلیت مدیریت و کنترل از راه را برای شرکت‌های عمدتا آمریکایی سازنده اصلی فراهم می‌آورند. 

حمید رضا ریاحی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تحقیقات الکترونیک فطروسی که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر است با اعلام تجاری شدن این محصول گفت: این فناوری به صورت کاملا بومی توسعه یافته و تجاری سازی شده است و با کیفیت، ابعاد و قیمت کاملا مناسب تر در مقایسه با محصولات قبلی اروپای غربی و آمریکایی به بازار عرضه شده است. 

وی با اشاره به سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی این شرکت در توسعه تولید داخلی برای جایگزینی این خانواده از محصولات عنوان کرد: که سالیانه ده‌ها میلیون دلار صرف واردات یوپی‌اس ها و تجهیزات مرتبط برای مراکز داده در کشور می‌شود. 

مدیر عامل مرکز تحقیقات الکترونیک فطروسی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را درگسترش این امر به ویژه در دوره اولیه تجاری سازی انبوه آن موثر بیان کرد و گفت: اگر بتوان با تسهیلات ارزان قیمت این محصول را با سرعت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه کرد عملا دوره تجاری سازی و اعتماد سازی سازمان‌های بزرگ به این خانواده از محصولات داخلی کوتاه‌تر خواهد شد و قدم موثری در موفقیت کار حاصل خواهد شد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار