نوعی پدیده آب و هوایی که سالانه خسارت های جبران ناپذیر به تاسیسات خانه‌ها و حتی سلامت افراد وارد می‌کند اثری مفید بر رشد جمعیت موش‌های صحرایی و خرگوش‌های وحشی در این قاره داشته است

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دانشگاه یوتا ایالات متحده به تازگی با تحقیق بر روی میانگین تعداد استخوان ها و سرشماری آماری تعداد خرگوش‌ها و موشهای صحرایی در این کشور دریافته‌اند جمعیت‌ آنها در حد زیادی افزایش یافته است.


گفتنی است، بر اساس تحقیقات محققان ظهور پدیده ال نینو مسبب رخ دادن افزایش جمعیت گونه‌های جانوری خرگوش و موش صحرایی در سواحل غربی ایالات متحده و مکزیک شده است.

پدیده ال نینو سبب افزایش حجم بارش در سواحل شرقی اقیانوس آرام شده است.


افزایش بارش سبب افزایش حجم مواد غذایی مورد علاقه جوندگان در این مناطق بتدریج در طی 10 هزار سال اخیر شده و جمعیت آن رشد فزونی یافته است.

کارشناسان این نتایج را با بررسی میزان و تراکم میزان استخوان حدود 3463 قطعه استخوانی متعلق به خرگوش‌ها در یک غار باستانی در نزدیکی مرز کشور مکزیک با ایالات متحده بدست آورده‌اند.

قدمت این غار به بیش از 10 هزار سال می رسد.

کارشناسان بر این اساس ادعا می‌کنند جوندگان از قابلیت سازگاری بیشتری با تغییرات آب و هوا به نسبت سایر گونه‌های جانوری برخوردار هستند.




انتهای پیام/
برچسب ها: آب و هوا ، گرما ، خرگوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.