معاون علمی و فناوری رییس جمهور از کمک 30 درصدی این معاونت به خیرین سرمایه گذار در طرح های پژوهش محور منتهی به تجاری سازی خبر داد.

کمک 30 درصدی معاونت علمي و فناوري به طرح های پژوهش محوربه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصفهان، سورنا ستاری، امروز در نشست مشترک با رییس ،اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان، روسای مراکز دانشگاهی کاشان، نماینده ،فرماندار و سایر مسوولین این شهرستان در سالن کنفرانس دانشگاه کاشان گفت:30 درصد به خیرنی که آورده 70 درصد در طرح های دانش بنیان تجاری سازی داشته باشند به نام خود آنها کمک می کنیم بدون اینکه نام دولت بیاید.

وی با تاکید بر ضرورت تحکیم پایه های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه ها گفت: پژوهش درآمدزا از هر سرمایه گذاری ارزشمند تر است.

به گفته وی، سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری روی دلار، ارز و سکه باید روی مغزها و پژوهش سرمایه گذاری کنند تا با فراهم شدن ابزار، امکانات و تجهیزات لازم برای کار علوم دانشگاهی به تجاری سازی برسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه ما بر عکس عمل کردیم و دانشجویی تربیت کردیم که به جای فرصت، تهدید شود افزود: ما در دانشگاه به دانشجویان یاد می دهیم چگونه کارمند دولت شوند.

ستاری، معنای اشتغال در اقتصاد نفتی را کارمند دولت شدن دانست و گفت:در تحصیلات تکمیلی به گونه ای عمل کردیم که دانشجو ابزار را در اختیار ندارد و حاضر نیست این طرف سه ساعت کار کند اما در آزمایشگاه های خارج آنقدر برای پژوهش و تحقیق روی پا می ایستد که واریس می گیرد چون امکانات و ابزار در اختیار دارد.

وی،مرز دانشگاه را تجاری سازی عنوان کرد و گفت: رسیدن به این تجاری سازی نیاز به‌در اختیارگذاشتن تسهیلات فوق العاده دارد.

به گفته وی، دانش مهم است که چه ایده ای دارد و به دانشگاه و جامعه ما چه چیزی تحویل می دهد.

این مسوول در خصوص باید و نباید های علم و فناوری معافیت گمرکی، چگونه وارد کردن محصول به بازار و اعطای وام های قرض الحسنه و کم بهره را تسهیلات مناسب برای پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان برشمرد و گفت:باید به آنها یاد دهیم به جای پشت در اتاق فرماندار ایستادن روی پای خود بایستند و با ایده خود کار کنند نه اینکه متکی به شغل دولتی باشند.

ستاری،با تاکید بر اینکه شغل دولتی باعث پیشرفت نیست و در تحصیلات تکمیلی باید روی طرح های ملی کار کنند گفت: شرکت ها باید دانش بنیان شوند تا شناسایی شوند.

وی فعالیت پنج شرکت دانش بنیان را برای استان اصفهان ناکافی دانست و گفت: ما آمادگی سرمایه گذاری در مرکز رشد دانشگاه کاشان و حتی در اختیار گذاشتن وام برای شرکت های دانش بنیان را داریم.

به گفته وی، شرکت های دانش بنیان هر چقدر فروش داشته باشند پنج درصد آن را ما می دهیم.

ستاری انجام طرح های پژوهش محور را تاکید کرد و  گفت: اگر نتوانیم پژوهش را در دانشگاه درآمد زا کنیم موفق نیستیم.

وی ،در قیاس کمک مالی پدر به فرزند بدون احتساب مسوولیت گفت:  بدترین خیانت اینست که پول بدهیم بدون اینکه مسوولیت از آنها بخواهیم.

به گفته وی، معافیت مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان، اهدای جوایز ، تنوع اعطای تسهیلات قرض الحسنه و وام های کم بهره، معافیت گمرکی، معافیت سربازی برای اعضای کلیدی شرکت های دانش بنیان از جمله تسهیلات لازم برای آنها است.

ستاری ثبت نام 120 نفر از فارغ التحصیلان از 200 دانشگاه برتر دنیا را یادآو رشد و گفت:باید علم و دانش تفهیم شود تا به جای اینکه دانشجو برای کشور ما تهدید باشد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال کند و خود باعث تربیت نیروهای دیگر شود.

وی در پایان در خصوص جهانی شدن صنایع فرش، اسانس، داروهای گیاهی و  گردشگری کاشان تاکید کرد و گفت: ما آمادگی کامل برای حمایت از مباحث پایه ای فرش اسانس، داروهای گیاهی و  گردشگری کاشان را حتی با احداث برج فناوری در این شهرستان داریم.

به گفته وی، معافیت مالیاتی مربوط یک‌هزار و 500 شرکت‌ دانش بنیان در سال 93 در دستور کار قرار گرفته است.

ستاری در سفر یک روزه خود به کاشان ضمن بازدید از طرح رصدخانه ملی ایران و شركت باريج اسانس توليد كننده داروهاي گياهي نشستی در دانشگاه کاشان با نماینده مردم شهرستان ها کاشان، آران و بیدگل، فرماندار کاشان و سایر مسوولان دانشگاهی این شهرستان داشت. 

انتهای پیام/د
برچسب ها: کمک ، 30درصدی ، طرح ، پژوهشی ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.