فضاهای بی‌دفاع شهری که محل تجمع سارقان و معتادان است تخریب می‌شوند.

بهمن سبایی رئیس اداره اجتماعی شهرداری منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری ، اظهار کرد: ساختمان‌های متروکه و رها شده توسط مالکان خصوصی، یکی از عمده‌ترین فضاهای بی‌دفاع شهری محسوب می‌شود که به دلیل نداشتن متولی و امکانات امنیتی مناسب محلی برای رشد اسیب‌های اجتماعی و تجمع ارازل و اوباش و معتادان است.

وی افزود: برهمین اساس 3 فضای بی‌دفاع شهری شناسایی و توسط شهرداری تخریب گردیده و یا تغییر کاربری داده شده‌اند.

سبایی با بیان اینکه بیش‌ترین فضاهای بی‌دفاع شهری در ناحیه 7 منطقه 20 قرار دارند، گفت: ناحیه 7 به دلیل خارج بودن از محدوده و همچنین قرار گرفتن واحدهای صنعتی و منازل مسکونی متروکه در آن دارای بیشترین فضای بی‌دفاع در منطقه است.

در ادامه حیدرزاده اکبرزاده شهردار ناحیه 1 منطقه 20 با بیان اینکه بیش از 30 سال است که برخی منازل ناحیه توسط مالکان رها شده به دست فراموشی سپرده شده‌اند، گفت: اکنون ساکنان اصلی این منازل را سارقان و معتادان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با توجه به عدم رسیدگی مالک ساختمان‌ها به ساختمان خود و بروز مشکلات اجتماعی متعدد توسط معتادان، شهرداری طبق بند 12 ماده 55 قانون اساسی می تواند اقدام به تخریب این منازل کند.

وی با بیان مراحل دفاع از این فضاهای بی دفاع، گفت: شهرداری ابتدا با ارسال اخطاریه‌ای، مالک را از وضعیت ملکش آگاه و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب با رای دادستانی اقدام به تخریب این ساختمان‌ها می‌کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس طی دو سال گذشته 5 واحد متروکه تخریب و تبدیل به بوستان و فضای سبز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار