نایب رئیس اول فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری تهران برای سایر کلانشهرها الگو است، گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح انضباط شهری در محدوده منطقه 12 نیز می‌تواند بار دیگر شهرداری تهران را الگو و رهبر اجرای چنین طرحی در سایر اقصی نقاط کشور تبدیل کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کمال علیپور خنکداری نایب رئیس اول فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهرها مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مربوط به حوزه شهری است، اظهار کرد: زمانی ما شهری الگو و نمونه خواهیم داشت که مردم در بخش‌های مختلف مدیریت شهری در تحقق هرچه بهتر طرح‌ها کمک کند.

وی تحقق نظم و انضباط شهری در کلانشهرها به ویژه تهران را امری ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: اقدام اخیر شهرداری تهران مبنی بر اجرای طرح انضباط شهری برای منطقه 12 اقدامی بسیار ارزنده و قابل ستایش است.

نایب رئیس اول فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کشورهای اسلامی در انضباط شهری باید الگو و نمونه باشند، افزود: زیبنده کشور اسلامی نیست که بی‌انضباطی اجتماعی و شهری در آن مشاهده شود، بنابراین مناسب و به جا است که شهرداری تهران با مشارکت معنادار مردم اقدام به تحقق انضباط شهری کرده است.

علیپور با بیان اینکه دغدغه مدیریت شهری تهران در ساماندهی دستفروشان و آرام سازی منطقه 12 برای شهروندان نشان‌دهنده مدیریت آگاه در شهرداری تهران است ، ادامه داد: در کنار ساماندهی دستفروشان، موتورسیکلت‌سواران و معتادان و سایر آسیب‌دیدگان اجتماعی باید انضباط شهری در رانندگی بین خطوط، عدم سد معبر در شاهراه‌های اصلی را نیز شاهد باشیم.

وی با اشاره به آرام سازی معابر در سطح منطقه 12 افزود: ایجاد پیاده روهایی برای رفت و آمد شهروندان منجر به ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد. 

علیپور به ضرورت زیباسازی نماهای شهری به ویژه در منطقه 12 اشاره و با بیان اینکه باید آلودگی‌های بصری و شنیداری را نیز در محدوده پرتردد منطقه 12 به حداقل آن برسانیم ، گفت: بخشی از شادابی روحی و روانی شهروندان نیز تحت تاثیر آلودگی‌های بصری قرار دارد که لازم است شهرداری تهران در کنار ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه 12 این موارد نیز توجه کنید.

به گفته این نماینده مجلس با ایجاد محیط سالم در منطقه‌ای که از نظر آسیب‌های اجتماعی آمار بالایی دارد می‌تواند الگویی برای سایر مدیران شهری در اقصی نقاط کشور باشد که با برنامه‌ریزی دقیق به ایجاد شور و نشاط در شهر افزود. 

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری تهران همواره برای سایر کلانشهرها الگو بوده است، افزود: در تحقق انضباط شهری در کلانشهرها نیز شهرداری تهران می‌تواند رهبریت این اقدام را برعهده داشته باشد. 

نایب رئیس اول فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح انضباط شهری می‌تواند موفق باشد اگر مشارکت واقعی و معنادار مردم را در پی داشته و در کنار آن همچنین شهرداری تهران باید نقاط ضعف طرح را نیز احصاءو در برطرف کردن آن اقدام کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضوی خبیر
۱۸:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
با سلام امیدوارم مسئولین شهرداری توجه کنندشهرک اکباتان بابیش از یکصدهزار نفر جمعیت بسیار مورد بی مهری است همه خدمات شهری از قبیل فضای سبز وهزینهای گزاف نگهداری بعهده ساکنین است خیابان های شهرک محل شستشوی ماشن های سرویس و برون شهری است . متروی فاز یک
هنوز افتتاح نشده و پارکنیک عمومی وجود ندارد پلیس راهنمائی نیست و هزاران مشگل دیگر ان وقت مثل بقیه شهروندان و بلکه بیشتر عوارض نوسازی پرداخت میکنیم چرا شهرک به این بزرگی باید فاقد این امکانات باشد .
آخرین اخبار