مهوش وقاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

رابطه در سینما حکم‌فرما است/ برخی جوانان تازه‌ وارد پر ادعا هستند

یک بازیگر از فضای حاکم بر سینما و ادعاهای برخی از بازیگران انتقاد کرد.

مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون در خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص علت عقب‌ماندگی سینمای ایران گفت: تا زمانی‌ که رابطه حکم‌فرما است و قرار است همه به فکر خودشان باشند، بطور قطع هیچگونه اتفاق مثبتی برای مجموعه سینما نمی‌افتد. 
وی افزود: سینما و کارهای فیلم‌سازی یک کار گروهی است و تا زمانی‌ که یک گروه خاص کار کنند و بقیه بیکار باشند، مسلماً سینما مثل یک خانواده ازهم پاشیده می‌شود.   

وی در خصوص حمایت از پیشکسوت‌ها و تلفیق پتانسیل جوانان تازه‌ وارد و تجربه پیشکسوت‌ها در جهت رونق بیشتر سینما بیان کرد: متأسفانه هیچ حمایتی از پیشکسوت‌های این عرصه نمی‌شود، نکته جالب اینجا است که انجمن پیشکسوتان هم تشکیل شده، ولی به جای اینکه آن‌ها به دنبال رفع مشکلات و حمایت از ما باشند، ما به دنبال آن‌ها هستیم و در آخر هم به نتیجه نمی‌رسیم. 

وی افزود: انگار هیچ چیزی در این وادی سرجای خودش نیست، فیلمنامه‌ها ضعیف شده، بیکاری‌ها بخصوص در جمع پیشکسوت‌ها افزایش یافته و کارها بدست گروهی خاص افتاده است. 

وقاری بیان کرد: از طرفی جوان‌های تازه‌ وارد به این عرصه ادعای بیش از حد دارند و همکاری و هم‌فکری آن‌ها به حد دستور دادن و زورگویی رسیده است، اگر صحبت‌ها و راهکارهای آنها با احترام باشد، قابل اجرا است ولی غیر از این به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست. 

وی افزود: منظور من جدیدالورودها هستند نه کسانی‌که جایگاه خودشان را پیدا کرده‌اند. 

وقاری عنوان کرد: گله دیگر من از انجمنی به نام انجمن بازیگران است که صنف ما است و ما عضو آن هستیم، درواقع این انجمن فقط نام را یدک می‌کشد، ولی هیچ‌کار و قدمی در جهت حمایت از بازیگران برنمی‌دارد. 

وی افزود: خانه‌ سینما هم که مجموعه‌ای از صنوف مختلف سینمایی است نیز کار خاصی انجام نداده و فقط تعدادی عضو دارد که هر از مدتی پست‌ها را بین خودشان عوض می‌کنند و انتظار صنوف مختلف بخصوص بازیگران و پیشکسوتان را برآورده نمی‌سازند. 

گفتنی است، مهوش وقاری در سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار نقش‌آفرینی کرده است و این جزء آخرین نقش‌آفرینی وی است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.