نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال‌الخاص با هدف تحلیل جریان الخاص و بزرگداشت با حضور هنرمندان برگزار می شود.

ترانه صادقیان نقاش و مدرس هنر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال‌الخاص در هشتا‌دو‌پنجمین سالروز تولدش، با همکاری بونا‌الخاص فرزندی، با به کارگیری، قالب‌های متنوع آثار، برگزارمی‌شود.

دوست و شاگرد 35 ساله‌ی الخاص افزود: این نمایشگاه با هدف تحلیل جریان الخاص و کمک به شکل‌گیری هسته انجمنی در این زمینه بر پا می‌شود و از آن جایی که خود الخاص همیشه روی وجه معلمی کارش با تاکید داشت. و هیچ‌وقت شاگردان خود را محدود نمی‌کرد، آثار موجود در این نمایشگاه نیز از چند طیف مختلف هستند؛ همچنین در روز دوشنبه 25 خرداد، از ساعت 17 تا 19 گفتگویی تخصصی راجع به این جریان و کارهای الخاص، با حضور احمدی وکیلی، بهرام دبیری و تعداد دیگری از شاگردان وی و افرادی چون حمید شانس، مسعود خیام و ... برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم آزاد است.

صادقیان در خصوص ویژگی‌های این هنرمند فقید عنوان کرد: ویژگی و سبک آمار الخاص معاصر بودن آن است؛ وی هیچ قید و بند و محدودیتی از لحاظ سبک و هنر در کارش نداشت و انسان‌گرایی خاصی در آثارش دیده می‌شد؛ همچنین نوعی نگاه غیر غربی در کارهای وی وجود دارد که با استفاده از عناصر ایرانی و عاشوری، باعث ایجاد یک سبک در نقاشی ایران شد، علاوه بر این توجه و علاقه به اتفاقات اجتماعی و انعکاس آن در آثارشان، از دیر ویژگی‌های کاری الخاص است.

وی در خصوص تعداد آثار تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 60 اثر وجود دارد که از بین تعداد زیاد کارها انتخاب شده‌اند، و امیدواریم با جمع شدن شاگردان این هانیبال‌الخاص دور هم بتوانیم بنیاد و موزه‌ای از کارهای وی و شاگردانش را بر قرار کنیم.

شایان ذکر است، هانیبال‌الخاص منتقد، مدرس هنری، مترجم، نویسنده و از نقاشان نوگرای معاصر ایران بود که بیش از سی‌و‌پنج سال از زندگیش را با آموزش هنر سپری کرد و همواره به نقاشی توجه خاصی داشت.وی به طور جدی نقاشی را نزد جعفر پتگر استاد نقاشی و نگارگری فرش ،آموخت و بیش از 100 نمایشگاه اختصاصی و 200 نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا و استرالیا داشته است، الخاص سر انجام در شهریور سال 1389 در سن 80 سالگی چشم از جهان فرو بست.

این نمایشگاه از جمعه 22 خرداد، ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله، واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله افتتاح و تا 31 خرداد، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار